حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه موقت حاجی‌آباد:

عاشورا، قیامی کاملاً طراحی‌شده و هدفمند بود

عاشورا، قیامی کاملاً طراحی‌شده و هدفمند بود

امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد گفت: قیام عاشورا، حادثه‌ای اتفاقی و بی‌هدف و ناگهانی نبود، بلکه قیامی کاملاً طراحی شده و هدفمند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام محمد خانجانی با بیان اینکه این روزها در اقصی نقاط شاهد نمایش ابهت و عظمت عاشورای حسینی هستیم، اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا در واقع ترویج شعار الله در مبارزه با ظلم و ستم است.

وی افزود: یکی از اهداف و قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد گفت: باید همه در تکریم و تجلیل از نهضت عاشورای حسینی که پیش نیاز قیام و نهضت حضرت مهدی(عج) است تلاش کنند.

وی ادامه داد: تاسوعا و عاشورای حسینی در واقع تبلور جلوه‌های ایمان و ایثار و تجلی ارزشهای الهی، آزادگی، عبودیت و بندگی است. 

خانجانی خاطرنشان کرد: پیام بزرگ عاشورا، مبارزه با قدرت‌هایی جهنمی، شیطانی و ستمگران در هر سرزمین و در هر زمان و اعتماد نکردن به آنان، مقاومت و شهادت است.

به گفته امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد، نباید فراموش کرد که قیام و شهادت امام حسین(ع) قطعاً جریان سیاسی الهی بود که در راستای حفظ دین و ارزش‌های دینی صورت گرفت‌.

وی با تاکید بر اینکه قیام سومین امام شیعیان حادثه‌ای اتفاقی و بی‌هدف و ناگهانی نبود، بلکه قیامی کاملاً طراحی شده و هدفمند بود، افزود: این حقیقت از قبل در نامه‌ها و مکالمه و پیام‌های آن حضرت کاملاً نمایان است که امام برای ایجاد اصلاح و جلوگیری از انحراف جامعه و نظام اسلامی به شهادت رسید.

خانجانی ادامه داد: آن حضرت در برابر طاغوت زمانه‌اش ایستاد و با قدرت تمام «نه» گفت و با قیام خونین خود، حرکتی کاملاً سیاسی، اجتماعی و هماهنگ با روح تعالیم اسلامی را انجام داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از