حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:

ظرفیت پذیرش مدارس انرژی اتمی افزایش می‌یابد

ظرفیت پذیرش مدارس انرژی اتمی افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ظرفیت پذیرش در مدارس انرژی اتمی برای هر کلاس بین ۳۰ تا ۳۵ نفر است که در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

محمد قویدل در حاشیه بازدید از مدارس درحال ساخت شهر بندرعباس، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: در راستای پروژه مهر تحصیلی سال آینده و آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان از اول مهرماه و به‌منظور اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش، امروز به همراه استاندار هرمزگان از چند باب مدرسه درحال ساخت بازدید بعمل آمد.

وی افزود: به دلیل برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شد، از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، پروژه‌های فاخر و خوبی تحویل آموزش و پرورش شده است، در ادامه این پروژه‌ها برای مهر ماه، یک بسته ۳۰۰ کلاس درس را پیش‌بینی کردیم که عمده این مدارس و کلاس‌ها در شهر بندرعباس همچنین شهرستان میناب متمرکز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح‌ کرد: عمده دلیل این اقدام کمبود سرانه آموزش این دو شهر نسبت به سایر شهرستان‌های استان بود، امروز از چهار پروژه در حال تکمیل، پروژه‌های ۱۲ ، ۱۵ و ۲۱ کلاسه بازدید به عمل آمد، برخی از این پروژه‌ها نیاز به تزریق اعتبار داشت که تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری برسد.

قویدل بیان کرد: استاندار هرمزگان نیز با توجه به عنایاتی که در گذشته به حوزه آموزش و پرورش داشتند دستورات خوبی را صادر کرد و قرار شد اعتبارات ظرف هفته جاری تامین شود و در اختیار پیمانکاران پروژه‌ها قرار گیرد تا بتوانیم در موعد مقرر پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها با توجه به نگاه توسعه‌ای که به هنرستان‌های استان داریم به عنوان هنرستان‌های جدید در شهرستان‌های بندرعباس و میناب و حتی سایر نقاط استان هرمزگان افتتاح خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین گفت: همزمان با آماده‌سازی فضای فیزیکی هنرستان‌ها، درحال خرید تجهیزات اداری و آموزشی هستیم تا بتوانیم هم احداث و هم تجهیزات را باهم انجام دهیم.

وی افزود: یکی از فضاهای آموزشی درحال احداث که مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه مدرسه سازمان انرژی اتمی است که در راستای تفاهمات قبلی این ساختمان در حال تکمیل است، البته زمان پیش ثبت نام در سایت مربوط به سازمان انرژی اتمی در حال انجام است پیش بینی می‌شود امسال در دوره اول متوسطه ویژه پسران و همچنین پایه دهم در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی شاهد راه‌اندازی این مجموعه آموزش در استان هرمزگان و شهر بندرعباس باشیم.

قویدل در ادامه اضافه کرد: ظرفیت پذیرش در این مدرسه برای امسال برای هر کلاس بین ۳۰ تا ۳۵ نفر است که در سال‌های آینده با توجه به فضای آموزشی پیش‌بینی‌شده قابلیت افزایش کلاس‌ها و توسعه کلاس را خواهند داشت.

وی با اشاره به وجه تمایز مدرسه انرژی اتمی نسبت به سایر مدارس گفت: ماهیت این مدرسه بدین صورت است که متوسطه اول که جزو دوره آموزش عمومی است و در متوسطه دوم نیز رشته‌های نظری، ریاضی فیزیک و علوم تجربی را دارد، البته در این مدارس، بیشتر به جنبه پژوهشی توجه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان بیان داشت: آزمایشگاه و همچنین تجهیزات مربوط به کارگاه‌هایی که متناسب با کار پژوهش دانش‌آموزان است پیش‌بینی‌شده است که در این مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از