حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

کارشناس مذهبی:

سفارش به نماز وصیت‌ همه اهل‌بیت است

سفارش به نماز وصیت‌ همه اهل‌بیت است

کارشناس مذهبی گفت: شفاعت اهل‌بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی‌رسد و سفارش همه معصومین به نماز و عمل صالح است‌.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسینی سخنران روز عاشورا مسجد جامع امام خمینی (ره) میناب، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مصائب عاشورا به اسیری رفتن حضرت زینب (س) است که امام‌زمان (عج) خون گریه می‌کند و بالاترین مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

وی افزود: میرزایی شیرازی از مراجع بزرگ شیعیان در مجلس روضه امام حسین (ع) وقتی به روضه خواندن شروع کرد و به این فراز رسید که گفت «دخل زینب فی‌المجلس یزید» فرمود بس است تمام مجلس را گرفتم و چنان اشک ریخت و روضه برای همه شد.

کارشناس مذهبی در ادامه با بیان حدیثی از امام صادق علیه‌السلام، بیان کرد: «شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی‌رسد» این روز عاشورا است و خود نماز حسین بن علی (ع) اگر نماز به تأخیر برای جماعت افتاد اشکالی ندارد؛ اما  کسی که کوتاهی در نماز کند مشمول شفاعت اهل‌بیت نخواهد شد.

 حسینی ادامه داد: چند دسته از مردم هستند که تارک نماز هستند و هر چند نماز می‌خوانند؛ اما در شب قبر گرفتار خواهند شد و باید پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: نخست کسانی که نماز می‌خوانند؛ اما به آن اهمیت نمی‌دهند و جز زندگی خود نمی‌دانند و گاهی برای ریا و تظاهر به جا می‌آوردند.

سخنران روز عاشورا در میناب اضافه کرد: دسته دوم کسانی هستند که در طول زندگی خود مرجع تقلیدی را انتخاب نکردند و نماز و روزه و اعمال عبادی و شرعی آنها مطابق با دین و شریعت نیست و گاهی اشتباه دارند.

حسینی تأکید کرد: دسته سوم کسانی که وصیت‌نکردن هم تارک نماز هستند، یک درصد هم نماز قضا دارید باید وصیت کنید که اگر از دنیا رفتیم کسی به جا بیاورد و چیزی بر گردن ما نباشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از