حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

خبرنگاران می‌توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند

خبرنگاران می‌توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد باشند و در راستای احقاق حقوق عامه مطالبه گری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور مدیرکل صدا و سیما، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در رشد فکری و فرهنگی جامعه اظهار کرد: جایگاه اصحاب رسانه در پویایی و بالندگی کشور و آگاه‌سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: مطبوعات باید با توجه به اخلاقیات، نیک‌اندیشی و عدالت‌خواهی به واكاوی و بررسی منشأ و دلايل آسيب‌هاي اجتماعی بپردازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: نقد اگر منصفانه و بدون حب و بغض باشد هم مقبول مردم خواهد بود و هم تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌تواند به رشد و تحول جامعه کمک نماید.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی می‌توانند در برخورد با فساد، سالم‌سازی جامعه، ایجاد حس عدالت‌خواهی و جلوگیری از ظلم یاریگر دستگاه قضایی باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان از نقدهای منصفانه و خیرخواهانه حمایت و پشتیبانی می‌کند و اعتقاد داریم این رویکرد در رفع نواقص، ارتقای نقاط مثبت و همچنین تغییر وضعیت موجود به موقعیت مطلوب مؤثر واقع خواهد شد.

وی گفت: خبرنگاران در حوزه قضایی بسیار کمک کننده هستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: اکنون در رسالت خبرنگاری هم فرصت و هم تهدید وجود دارد و بسیاری از دغدغه‌ها با کمک گزارش‌های خبری برطرف شده است.

در پایان این مراسم، از همکاران معاونت خبر خلیج فارس، خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها و بخش‌ها تجلیل شد.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از