حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

خبرنگاران، سمبل وظیفه‌شناسی و آگاهی‌بخشی هستند

خبرنگاران، سمبل وظیفه‌شناسی و آگاهی‌بخشی هستند

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی با گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار و تبریک این روز به تمام فعالان عرصه رسانه در استان هرمزگان، اظهار کرد: ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهید محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده که بیانگر حضور جهادگونه فعالان این عرصه در جایگاه مقدم اطلاع‌رسانی است.

وی از خبر به عنوان نخستین پیش‌نویس تاریخ یاد کرد و افزود: خبرنگاری اصلی‌ترین عامل ثبت و انتقال رویدادهاست، رویدادهایی تازه و با اهمیت در زندگی مردم که به سرنوشت انسان‌ها عقاید و منافع افراد و جوامع مرتبط است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به اینکه روز خبرنگار روز نگهبانان حقیقت در عرصه آگاهی و دانایی است، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش و پیچیدگی دنیای امروز و پاسخگویی به این نیاز بشر،«اطلاع‌رسانی در دهکده جهانی» به وجود آمده که سبب شده وجود رسانه ضروری به نظر برسد.

محمدحسینی تختی ادامه داد: خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی‌بخشی و عینیت بخشیدن به «نون والقلم مایسطرون» در طبق اخلاص گذاشته و در هرجایی که نیاز به مطالبه‌گری، اطلاع‌رسانی و کمک به بهبود وضعیت کشور بوده، حضور اثربخش دارند.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه امروزه در دنیا خبرنگاران به وسیله رسانه‌ها عامل جریان‌دهی به تحرکات اجتماعی، سیاسی و غیره است و نقش تعیین‌‌کننده‌ای دارد، عنوان کرد: خبرنگاران چه در میدان‌های نبرد، زیر آتش و گلوله و چه در عرصه‌های پیچیده جنگ نرم، با شجاعت و تعهدی بی‌پایان نقشی بی‌بدیل به عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران هرمزگانی نیز در انعکاس رخدادها، تلاش‌ها و عملکرد حوزه‌های فعالیتی استان و خصوصا این مدیریت، اهتمام ویژه‌ای دارند، گفت: این روز یادآور عرصه‌ ای پرمسئولیت و خطیر و فرصتی برای قدردانی از زحمات انسان هایی است که مجاهدانه برای بازگویی و انعکاس حقایق، پرچم آگاهی و دانایی و دانستن را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از