حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد حاجی‌آباد خبر داد:

حاجی‌آباد میزبان اولین شهر قرآن هرمزگان

حاجی‌آباد میزبان اولین شهر قرآن هرمزگان

اولین‌ دوره شهر قرآن استان هرمزگان با شعار «من می‌توانم قرآن بخوانم» در شهرستان حاجی‌آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد حاجی‌آباد، خراسانی امروز ۱۹ تیرماه اظهار کرد: این دوره‌های تخصصی باهدف آسان‌سازی و لذت‌بخش کردن حفظ و روخوانی جز سی‌ام برای کودکان دوره اول ابتدایی با روش‌های شعر و اشاره، بازی و قصه‌گویی، رنگ خوانی و بخش خوانی و با اهدای کتاب و پوستر و تابلوهای تشویقی برای مربیان مدارس و‌ مؤسسات قرآنی به‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، قرارگاه شهید آوینی، کانون خادم‌یاران رضوی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها به اجرا در خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد در ادامه گفت: اولین دوره این طرح در مدت دو روز در دو کارگاه صبح و عصر در روزهای ۱۸-۱۷ تیرماه در سالن شهید حسن‌زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد و با حضور ۱۳۰ مربی در حال برگزاری است.

 خراسانی با اشاره به استقبال مربیان مدارس و مؤسسات قرآنی از این طرح گفت: از ویژگی‌های این دوره‌ها حضور استاد مهدی فاضلی مدرس رتبه اول کشوری و تدریس عملی خلاقانه حفظ قران با بازی و آموزش روخوانی با چهار روش شعر و قصه و بازی   رنگ خوانی هستند. آموزش تعاملی و اجرای عملی و تولید محتوای آموزشی توسط مربیان از نکات جدای این دو روز آموزشی هست.

در حاشیه این دوره رجبیان، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اجرای موفق طرح ملی شهر نماز در سال گذشته در بیش از ۱۱ شهر و شهرستان استان و آموزش ۴۵۵۰ مربی پایه اول ابتدایی و کسب رتبه اول استان نمونه شهر نماز کشور، ما را ترغیب نمود تا گام دوم این طرح با عنوان «شهر قرآن» را برداریم. در این دوره استانی حداقل یک هزار مربی و مادر در بیش از ده شهر و شهرستان این آموزش‌های تخصصی را به‌صورت رایگان همراه با اهدای کتب آموزشی فرامی‌گیرند.

رجبیان بیان کرد: دو دوره نخست در شهرهای حاجی‌آباد و جزیره هرمز از ۱۷ تا ۲۰ تیر برگزار می‌شود.

در ادامه مهدی فاضلی مدرس کشوری و مبدع شهر قرآن گفت: استان هرمزگان بی شک یکی از بهترین‌های قرآن و نماز کودک در کشور بوده و الگوی خوبی برای دیگر استان‌ها معرفی می‌شود توجه به کودک و مادر و لزوم شبکه‌سازی مربیان ماهر و‌ مادران دانا به آموزش آسان و شیرین قرآن و نماز اهداف اصلی شهر نماز و شهر قرآن است که در این استان به بهترین شکل محقق شده است.

وی بیان داشت: بی شک این موفقیت مدیون توجه عملی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، استان نمونه شهر نماز و شهر قرآن هست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از