حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

رئیس تبلیغات اسلامی قشم:

جوان‌گرایی باید محور برنامه‌های تبلیغی باشد

جوان‌گرایی باید محور برنامه‌های تبلیغی باشد

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه توجه به چند قشر از جمله نخبگان فرهنگی، جوانان و بانوان ضروری است، تأکید کرد: جوان‌گرایی باید محور برنامه‌های تبلیغی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه‌ریزی‌های کلان خود، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: ضروری است در این زمینه، برنامه‌های فرهنگی تدوین و اجرا شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه عمده فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی، کاهش آسیب در مناطق محروم حاشیه شهرها و روستاها است، تاکید کرد: از این رو، سعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر این بوده تا مبلغانی را تربیت و به این مناطق اعزام کند که بتوانند با رفتار و گفتار خود به روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

 

وی بر ضرورت توجه به مسئله تبلیغ دینی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و با بیان اینکه رفتار و عمل ما هر لحظه مبلغ دین ما است، اذعان داشت: ما با روش‌های نوین تبلیغی و جوان پسند، بایستی تغییر مثبت در زندگی دیگران ایجاد کنیم و با رفتار و گفتار نیک در ترویج تبلیغ عملی در جامعه پیش‌قدم باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فعالین تبلیغی، تصریح کرد: توجه به چند قشر از جمله نخبگان فرهنگی، جوانان و بانوان ضروری است و جوان‌گرایی باید محور برنامه‌های تبلیغی باشد.

 

 

وی تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دریافته‌اند که اگر بتوانند در حوزه فرهنگی ضربه‌ای به این نظام وارد کنند و موفقیتی حاصل کنند، می‌توانند در دیگر حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی موفق شوند؛ از این‌رو امروزه وظیفه مبلغین به عنوان مرزبانان عقیدتی جامعه وظیفه بسیار سنگینی است و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی می‌تواند در مقابله با هجمه‌های دشمن اثرگذار باشد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی و به ویژه مبلغین در هدایت جامعه گفت: هدف از سازماندهی و حمایت از اعزام شبکه مبلغین اعم از مبلغین و مبلغات این است که اولاٌ به عنوان یک مبلغ دینی و کارشناس حوزه دین به سوالات و شبهات اقشار مختلف به ویژه جوانان پاسخ دهند و ثانیا به عنوان امام جماعت در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز نقش‌آفرینی کنند.

 

کاظمی در پایان افزود: به علاوه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با هدف بصیریت‌افزایی خانواده‌ها با مفاهیم مختلف به ویژه حجاب و عفاف و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف عمده اعزام مبلغین می‌باشد. در یک کلام می‌توان چنین گفت که نقش مهم شبکه‌های تبلیغی دفاع از دستاوردها نظام انقلاب اسلام و تداوم و استمرار آن در جامعه است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از