حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه شمیل:

بچه‌های شمیل در عید غدیر سنگ تمام گذاشتند

بچه‌های شمیل در عید غدیر سنگ تمام گذاشتند

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شهر شمیل گفت: بچه‌های مسجدی در روز عید غدیر خم برای ایجاد شادی و نشاط معنوی و تبیین فلسفه امامت و ولایت با بهره‌گیری از ابزار جذاب هنری سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به شکلی هنرمندانه با استفاده از قالب‌های متنوع هنری یکی از جدی‌ترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شهر شمیل با مدیریت جوانی خلاق و پا به کار و بهره مندی از جوانان و نوجوانان دغدغه مند کار فرهنگی، برای پاسداشت عید غدیر برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری را تدارک دیده بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

داود تنی‌پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شهر شمیل گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی به همت کانون انصارالحجه(عج) در سطح شهر شمیل اجرا شد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های این دهه با اجرای پرده خوانی غدیر سوم تیرماه در حسینیه انصارالحجه(عج) آغاز شد، افزود: ویژه برنامه «به عشق علی» نیز در روز عید غدیر اجرا ست. 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شهر شمیل ادامه داد: حرکت کاروان شادی غدیر ساعت ۱۷ عصر روز عید از حسینیه انصاالحجه(عج) تا ورودی شهر شمیل آغازگر ویژه برنامه «به عشق علی» بود.

وی اضافه کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد روحانی مستقر پیرامون غدیر، اجرای سرود میدانی با عنوان «جانم علی(ع):، شعرخوانی شعرای عضو کانون، مسابقه پرواز بادبادک‌ها و اهدا جوایز به بهترین‌ها بخشی از برنامه‌های این ویژه برنامه در پارک ورودی شهر بود.

تنی پور، از اهدای جایزه به برترین‌های جشنواره «درسایه خورشید و ماه» ویژه دهه کرامت و برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از شرکت کنندگان و اهدا با شربت و شیرینی و کلوچه‌های محلی به عنوان دیگر آیتم‌های ویژه برنامه «به عشق علی» نام بُرد.

وی افزود: کانون تخصصی خواهران ریحانه‌های بهشتی، پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) و پایگاه مقاومت بسیج یاس نبوی در برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با کانون انصارالحجه(ع) همکاری کردند.

گفتنی است؛ دهستان شمیل با قدمت بسیار بالا در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ اکثر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه‌های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از