حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیر کانون فرهنگی منتظران فرج پارسیان خبر داد:

برگزاری «مهمانی بزرگ صلواتی غدیر» در روستای چهواز

برگزاری «مهمانی بزرگ صلواتی غدیر» در روستای چهواز

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج پارسیان گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، مهمانی بزرگ صلواتی غدیر به همت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در روستای چهواز شهرستان پارسیان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، ابراهیم مرادی اظهار کرد: بچه‌های مسجدی روستای چهواز با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در اقدامی ابتکاری، ویژه برنامه «مهمانی بزرگ صلواتی غدیر با برپایی مواکب متعدد، ایستگاهای صلواتی و غرفه‌های مختلف را اجرا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این مهمانی بزرگ و بی‌نظیر با جشن عید غدیر و با حضور پرشور اهالی چهواز، روستاها و شهرهای اطراف و مسئولان شهرستان پارسیان همراه خواهد بود، افزود: «مهمانی بزرگ غدیر» در مجموعه فرهنگی خدماتی شهدای گمنام چهواز در کنار ساختمان موکب و بارگاه دو شهید گمنام برگزار می‌شود. 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج شهرستان پارسیان ادامه داد: بیش از ٣٠ غرفه و موکب صلواتی در این ویژه برنامه پیش‌بینی شده است تا به شرکت‌کنندگان خدمت‌رسانی کنند. 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج پارسیان با اشاره به اینکه اطعام مومنان در روز غدیر مورد تأکید و سفارش بزرگان بوده است، گفت: اطعام شرکت‌کنندگان نیز در این برنامه گنجانده شده است. 

مرادی با بیان اینکه غرفه‌ها و مواکب توسط خانواده‌های ساکن در روستای چهواز و برخی نیز توسط نهادهای مختلف راه‌اندازی شده است که خدمات مختلفی از جمله پذیرایی، فرهنگی، پزشکی، ورزشی، هنری، بازی و سرگرمی کودکان و... به مردم ارائه خواهند داد. 

وی اذعان کرد: میزبان اصلی این برنامه و مهمانان آن، مردم هستند و کانون فرهنگی هنری منتظران فرج و سایر تشکل های فعال در روستا صرفاً به تسهیل‌گری، برنامه‌ریزی و آماده سازی محل جشن و غرفه‌ها می‌پردازند. 

این فعال فرهنگی اجتماعی همچنین از برگزاری پویش «هدیه اسباب بازی» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های غدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج نام برد و افزود: بچه‌های شرکت کننده در این پویش به عشق امیرالمؤمنین علی(ع)، اسباب بازی برای کودکان مناطق محروم اهدا می کنند که پس از جمع‌آوری، در اسرع وقت در اختیار کودکان محروم قرار داده می‌شود. 

وی، مداحی، اجرای هنرمندان عضو کانون و همچنین اجرای گروه سرود را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «مهمانی بزرگ صلواتی غدیر» برشمرد و عنوان کرد: برنامه به گونه‌ای طراحی شده است تا عموم مردم بتوانند به همراه خانواده در این مهمانی شرکت کنند.

گفتنی است؛ روستای چهواز در کنار جاده اصلی بندر عباس- بوشهر واقع شده است و از سمت شرق۱۸۰ کیلومتر با شهرستان بندرلنگه و از غرب ۴۰ کیلومتر باشهرستان پارسیان فاصله دارد و مردمان ولایت مدار این دیار با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج همه ساله در ایام اربعین، موکب امام خامنه ای را در روستا برپا می‌کنند و خدمات متنوع به زائرین استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و زائرینی از کشورهای پاکستان و افغانستان ارائه می‌دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از