خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
با وقف مشارکتی، فرصت وقف کردن دست‌نیافتنی نیست
امام جمعه شهر فین در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته وقف گفت : با وقف مشارکتی ، فرصت وقف کردن برای هیچ کس دست نیافتنی نیست پس نیاز های روز در این شهر را ببینید و با مشارکت هم وقفی را ایجاد نمائید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام سیدمهدی درخشان گفت: وقف مشارکتی، طرحی است که به موجب آن، گروهی از علاقه‌مندان به این سنت حسنه و ماندگار که استطاعت انجام وقفی به صورت کامل را ندارند، با مشارکت با یکدیگر وقفی را به نام خود ثبت می‌کنند.  

وی با تاکید بر اهمیت وقف و خیرات در گره گشایی از مشکلات اجتماعی بشر،‌ افزود: وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد. 

امام جمعه فین تصريح کرد: فرهنگ متعالی وقف با کارکردهای متنوع، از راهکارهای توسعه اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فکری، فرهنگی و معنوی جامعه، سنت حسنه‌ای است که در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، همواره مورد تأکید بوده و یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری به شمار می‌رود. 

درخشان با بیان اینکه نگاه به وقف را با توجه به مسائل روز و احتیاجاتی که در جامعه وجود دارد باید تغییر داد، تأکید کرد: در خصوص آب، محیط زیست، جهاد تبیین و دانش‌بنیان‌ها و یا تکثیر نسل و... باید موقوفاتی با مشارکت هم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ارادت خاصی به اباعبدالله الحسین (ع) دارند و اکثریت موقوفات مرتبط با عزاداری سید الشهدا (ع) است، افزود: اما ضروری است مومنین واقف، در زمینه‌های دیگری که نیاز امروز جامعه است هم ورود کرده و موقوفاتی‌ ایجاد کنند.

منبع: روابط عمومی اوقاف و امور خیریه فین

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ