حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

معاون رئیس جمهور در امور خانواده مطرح کرد:

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان اختصاص داده شد و باید صرف امور بانوان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ انسیه خزعلی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی تبیین دستاوردهای نظام که با حضور اقشار مختلف بانوان استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت مردم هرمزگان به خصوص بانوان طی دو سال گذشته بسیار متحول شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در سفر قبل رئیس جمهور بیشتر مطالبات بانوان در زمینه اشتغال بود، مطرح کرد: هرمزگان جزو استان‌هایی بود که اعتبار ویژه‌ای برای شغل به آن اختصاص داده شد؛ قبلا شاخص فلاکت در هرمزگان یک بود که این رتبه در هشت رده تنزل پیدا کرده است.

خزعلی با بیان اینکه در سطح کشور دو درصد اشتغال بانوان بهتر شده و بیکاری کاهش یافته است، تصریح کرد: در هرمزگان هشت درصد کاهش یافته و بیکاری از ۲۶ درصد به ۱۸ درصد رسیده است و این نشان دهنده تلاش خوب بانوان است و هم پای کار بودن آنان و تلاش کردند که هم وضعیت تولید و هم وضعیت خانواده‌ها را بهبود ببخشند.

وی بیان کرد:مسئله ورزش را در نشستی که اخیراً در شورای عالی ورزش داشتیم تاکید کردیم که ورزش بانوان به صورت ویژه دیده شود؛ ورزش بانوان در زمینه حرفه‌ای و قهرمانی مهم و در اولویت است که به سلامت بانوان برمی گردد باید ساعت‌های مناسبی برای ورزشگاه‌ها برای بانوان اختصاص داده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان اختصاص داده شد، گفت: نشست‌ها و جلسات متعددی را برای آیین نامه یک درصد داشته ایم از جمله وزارت ورزش که بنا شد این یک درصد بخش عمده آن در سلامت بانوان در ورزش هزینه شود؛ طرح پایش سلامت بانوان در استان ها در حال اجرا است و ان شاالله همگانی و در سطح ملی هم اجرایی خواهد شد که شاخص های سلامت و شاخص های موردنیاز ورزش از این مسیر تبیین خواهد شد.

خزعلی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان به ویژه مشاغل خانگی با آن روبه رو هستند فروش تولیداتشان است که همه استان‌ها با آن روبه رو هستند.

وی مطرح کرد: بحث اعتیاد زنان هم از نظر فرهنگی و هم پیشگیری باید پیگیری شود، در این خصوص آموزشی در سطح محلات و حاشیه‌ها انجام شود. با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های دیگر برای بانوان انجام شود به خصوص کسانی که بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند باید تلاش کنیم.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: مطلب بومی گزینی هم به رئیس جمهور منتقل می‌کنم به خصوص در رشته‌های پزشکی، بسیار مهم است در برخی استان‌ها شاهد هستیم که انطباق صورت نمی‌گیرد به دلیل اینکه نداشتن پزشک خانم در برخی از شهرهای کوچک، اگر بومی گزینی صورت گیرد این مشکل هم رفع خواهد شد.

خزعلی افزود: مراکز تفریحی و پارک‌های بانوان برای آن بودجه در نظر گرفته شده در این سفر امیدواریم از محل ارزش افزوده که شهرداری‌ها دارند برای آن در نظر بگیرند به صورت ویژه و مسئله اتاق مادر و کودک و مهدکودک صراحتاً رئیس جمهور به همه ادارات دستور دادند حتی شهر دوستدار کودک نیز شهرداری‌ها در حال کار هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از