حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خبر داد:

اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۱ بقعه هرمزگان

اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۱ بقعه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروزی و ضیافت الهی ویژه ماه رمضان در ۴۱ بقعه از ۲۲ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: این طرح‌ها در ۴۱ بقعه در سطح استان از ۲۲ اسفندماه سال جاری تا ۲۴ فروردین سال آینده اجرا می‌شود‌، ستاد استانی این طرح تشکیل شده است و کمیته‌های ستاد هم فعال هستند.

وی افزود: زائران از سراسر کشور به استان می‌آیند که در این طرح از ۵۰‌ مبلغ بهره خواهیم برد، از این تعداد، ۱۱ مبلغ از قم اعزام شده و مابقی بومی هستند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: در چهار بقعه استان، خیمه‌های معرفت، غرفه‌های چند رسانه‌ای، طرح قرار دوازدهم، مشاوره، کودک و نوجوان و... برگزار می‌شود‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی همچنین گفت: بیشترین برنامه‌ها در حرم‌های مطهر امامزادگان سیدمظفر(ع)، سیدسلطان محمد (ع)رودان، سیدمحمد(ع) حاجی‌آباد و شاه محمدتقی (ع) بندرعباس اجرا می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی بقاع متبرکه و گلزار شهدای بقاع متبرکه، سفره‌های ساده و کریمانه افطاری، مراسم تحویل سال، اقامه نمازجماعت، جزءخوانی قرآن کریم در بقاع و پخش مستقیم از امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام بندرعباس و تفسیر قرآن،  برنامه «خدیجه مادر امت» به مناسبت رحلت آن حضرت، کاروان شادی نسیم کرامت در بندرعباس همزمان با میلاد امام حسن (ع)، توزیع نان صلواتی، اجرای اولین مرحله قرار دوازدهم در سال۱۴۰۳ در ۱۲ فروردین و توزیع بسته‌های معیشتی و آشنایی کودکان و نوجوانان با حضرت مهدی(عج)، ویژه برنامه‌های لیالی قدر و امکان‌ اسکان‌ موقت برای زائران در بقاعی که شرایط‌ فراهم‌است، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه طرح شمیم خدمت، به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سطح استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به تصرف بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی وقفی در هرمزگان  گفت: بیشتر تصرفات در بندرعباس می‌باشد که بایستی رفع تصرف شوند، البته در سال‌جاری، چهار مورد از اراضی در استان رفع تصرف شدند.

مسعودی با بیان اینکه در صدور اسناد موقوفات، استان هرمزگان جزو ۱۰ استان برتر کشور است، افزود: ۷۰ وقف جدید درسطح استان با نیات ازدواج جوانان، غدیر، کمک به نیازمندان و... داشتیم که ۳۰ درصد آنها منفعتی هستند و امیدواریم میزان موقوفات در سال آینده در استان افزایش یابد. 

وی تصریح کرد: ۲۲ هکتار آلوورا در زمین‌های وقفی استان کشت و به صورت خام فروخته می‌شود که برای فرآوری آنها در حال برنامه‌ریزی هستیم. از آلوورا ۲۰۰ محصول به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ محصول غیرمستقیم تولید شده و اشتغال‌زایی بالایی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: با بنیاد مسکن در حال رایزنی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه هستیم.

مسعودی با اشاره به اینکه در سال جاری، ۱۱ میلیارد تومان اجرای موقوفه داشتیم، افزود: ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۵ هزار تن با سرمایه‌گذاری اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان توسط اوقاف مرکزی در غرب هرمزگان صورت گرفته و بایستی از ظرفیت دریا بیشتر استفاده شود.

وی گفت: بیش از یک میلیارد تومان فرش برای حرم و حسینیه امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام بندرعباس با وام خریداری شد و امیدواریم با مشارکت مردم هزینه این فرش ها به صورت وقف مشارکتی تأمین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان همچنین گفت: طرح اتصال حسینیه به شبستان این حرم مطهر را در برنامه داریم.

مسعودی افزود: در سال تحصیلی امسال نیز ۵۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از