خبر های امروز : 12
فرهنگی | - شماره خبر : 5440
1403-07-29 13:41 https://hormoz.ir/short/V9Y5M
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم:
۳۵ هزار جلد کتاب در پویش «قشم جزیره دانایی» اهدا شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: در مرحله نخست پویش «قشم، جزیره دانایی» با هدف ترغیب نسل نوجوان و جوان، ۳۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه عمومی نگین خلیج فارس اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمد غفاری، گفت: این کتاب‌های اهدایی با موضوع‌ها و عناوین متنوعی از جمله دینی، علمی، عمومی، ادبیات، آموزشی، کمک درسی، کودک و نوجوان، فاخر و مرجع برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شد که در قالب ۳۵ هزار جلد به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری این جزیره اهدا شده است.

وی ادامه داد: در روزگاری که بمباران بی امان اطلاعات غلط، سطحی و زودگذر توسط فضای مجازی آگاهی انسان را تهدید می‌کند، ترویج کتابخوانی تنها راه اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: پویش قشم جزیره دانایی برای نخستین بار با رایزی‌های انجام شده بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به خواندن کتاب از امروز آغاز شده و با اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف تا هفته کتاب و کتابخوانی در انتهای آبان ماه ادامه می یابد.

غفاری اضافه کرد: رونمایی از کتاب‌های منتشرشده توسط نویسندگان این جزیره و ارسال این کتاب‌ها به کتابخانه‌های سراسر کشور برای آشنایی مردم دیگر مناطق ایران با فرهنگ و تمدن جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب از دیگر برنامه‌های این پویش است.

پیش از راه‌انداری این پویش، ۱۱۲ هزار و ۳۷ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود داشت که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظرات