خبر های امروز : 0
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 2890
1403-02-03 10:34 https://hormoz.ir/short/VlzpA
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
در تلاشیم هیچ بیماری بدون دارو نماند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: اگرچه چالش کمبود دارو همچنان وجود دارد اما برنامه‌ریزی شده که هیچ بیماری بدون دارو نماند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ غلامعلی جاودان صبح امروز در نشست خبری هفته سلامت، با بیان اینکه طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد، گفت: سال گذشته، این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی‌آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود. 

وی با اشاره افزایش بیماری‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر ۲ هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: اگرچه چالش کمبود دارو همچنان وجود دارد اما تلاش بر این است که هیچ بیماری بدون دارو نماند.

جاودان ایجاد یک‌هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

وی افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه در دو سال گذشته تاکنون، یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان، ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند، تصریح کرد: در این مدت، ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

جاودان گفت: ۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده‌اند، همچنین ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و چهار فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

انتهای خبر/

نظرات