خبر های امروز : 13
اقتصادی | - شماره خبر : 5210
1403-07-10 13:47 https://hormoz.ir/short/Vd0mD
با حضور مسئولان در صیدگاه‌های میگو هرمزگان؛
فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد
با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز (2تا 9 مهر) اجرا شد، فصل صید میگو از امروز سه شنبه 10 مهر در آب‌های محدوده استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات استان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان و رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستان‌های شیلات استان ضمن بازدید از صیدگاه های میگو از آغاز فصل صید میگو از امروز دهم مهرماه در آب‌های استان خبر داد.

 مسعود بارانی اظهار کرد : با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز ( ۲تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو از امروز سه شنبه ۱۰ مهر در آب‌های محدوده استان هرمزگان آغاز شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: صیدگاه میگو به صورت یکپارچه از از شهرستان سیریک تا منطقه طولا در شهرستان قشم است.

بارانی اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال و تعدادی قایق جهت جمع آوری میگوی صید شده در فصل صید میگو مشارکت دارند.

 وی، برنامه ریزی برای حضور منظم و بموقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال خواند.

در ادامه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:خوشبختانه هرمزگان توانسته با صید سالانه بالغ بر ۳۶۶ هزار تن رتبه نخست در شاخص‌های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد.

 عبای مویدی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود ۷ هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: روابط عمومی شیلات هرمزگان 

انتهای خبر/

نظرات