حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خبر داد:

نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر بخار

نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر بخار

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر واحد یک بخار این نیروگاه برای نخستین بار، باصرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری و در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی نیروگاه بندرعباس، داریوش محمودی گفت: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و هم‌چنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروجها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

محمودی اضافه کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان شش‌ماه، با صرفه جویی ۲ میلیون دلاری و بومی‌سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌ های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از