حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/06/19 | 2024/09/09

Logo

مقاومت؛ عنصر عزتمندی مجاهدان در غربت
در گفتگو با هرمز مطرح شد؛

مقاومت؛ عنصر عزتمندی مجاهدان در غربت

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از مقاومت به عنوان مهم‌ترین عنصر عزتمندی مسلمين جهان به ویژه مجاهدان در غربت نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، گفت: مقاومت در مقابل تسلیم است، جایی که مقاومت نباشد بدون شک تسلیم هست، امروز مهم‌ترین عنصری که عزتمندی مجاهدان در غربت در عالم ثابت کرده، این است که، مقاومت را برگزیدند، ما ملت ایران نیز با مقاومت، از تسلیم رهایی پیدا کردیم و به یک ملت مقاوم تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: هرجا که انسان مقاومت و ایستادگی کرد از تسلیم و ترس و زور خبری نیست، سرور آزادگان عالم امام حسین(ع) با شعار «هیهات من الذله»، از اینجا نشات می‌گیرد که اهل مقاومت هستند و تسلیم نشوند.

 مدرس دانشگاه آزاد قشم بیان کرد: کشورها و ملت‌هایی که امروز مقاومت را انتخاب کردند عزتمند شده و سرافرازند و هرگز به دنبال تسلیم شدن در برابر ظلم و جور مستکبران نیستند، زیرا هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است.

غلامی ادامه‌ داد: حالت تسلیم شدن، حالت ایستایی نیست و انسان مجبور می‌شود در همه زمینه‌ها تسلیم شود به اجبار از عزت و سربلندی شوکت و بزرگی بگذرد زیرا دشمن به همه این‌ها طمع می‌کند اما جایی که مقاومت باشد دشمن متوجه خواهد شد که اینجا جایی برای تاختن ندارد و نمی‌تواند از خطوط قرمز ملت‌ها عبور کند چراکه آن دولت و ملت، گزینه مقاومت را انتخاب کردند.

وی همچنین گفت: امتیاز انتخاب مقاومت این است که کسی که راه مقاومت را در پیش گرفت نه اهل سازش است و نه اهل تسلیم شدن، لذا عزت را برگزیده است، امام حسین علیه السلام مقاومت را برگزیدند و امروز عزتمند شده‌اند، هرساله در روز اربعین، شاهد برگزاری بزرگترین اجتماع بشری در روی کره زمین هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان سپس تصریح کرد: ملت ایران، راه مقاومت را در پیش گرفته‌اند از همان سال‌های خیلی دور تا به امروز و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران مقاوم بودند اما پادشاهان، اهل مقاومت نبودند و با سازش و تسلیم شدن، بخش بزرگی از سرزمین کشور را به بیگانگان بخشیدند و با کمترین تشر دشمن، منطقه وسیعی را به کشور همسایه تقدیم کردند. چون در آن زمان، دولت‌ها اهل سازش بودند و با مقاومت بیگانه بودند.

غلامی اضافه کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که محقق شد هم ملت و هم دولت به هم نظام با هم یک ملت مقاوم را شکل دادند، در هشت سال جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در نیامد چون مردم و دولت راه مقاومت را برگزیدند و سازش تسلیم پرهیز کردند.

وی گفت: مجاهدین در غربت، برای اعتلای کلام‌الله و عزت مردم و کمک به همنوعان و هم‌کیشان و برای کمک کردن به انسانیت، در خارج از مرزهای کشور جهاد می‌کنند و امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان، مقاومت کرده و به مجاهدان عالم عزت داده است.

 استاد دانشگاه آزاد اسلامي قشم ادامه داد: وقتی ندای مظلومی بلند می‌شود و دست نیاز به دیگران دراز می‌کند وظیفه انسان‌هاست که به یاری او بشتابند وی را یاری کنند، در حوادثی که در کشور عراق سوریه و یمن رخ داد، مردمان این کشورها دوست داشتند در برابر ظلم و ستم دشمنان مقاوم باشند اما به دلیل عدم برخورداری از امکانات و تجهیزات لازم، مجاهدان ایران اسلامی به کمک آنان شتافتند و به عنوان مستشاری، وارد میدان شدند و برای حفظ انسانیت در غربت مجاهدت کردند. 

غلامی در ادامه افزود: عده‌ای وحوش مانند داعش که دست‌پرورده آمریکا و طاغوت‌ها بودند چند سالی در منطقه ظاهر شدند و با جنایات فجیعی که انجام می‌دادند کرامت انسانی را از بین بردند، اسلام که دین برتر و برترین آئین است را لکه‌دار کرد اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت کرد و مجاهدان فی سبیل الله را برای راهنمایی نیروهای مستشاری به غربت اعزام کرد و شاهد بودیم که اینان افتخار و عزت آفریدند.

 وی تأکید کرد: دشمن، نقشه بدنام کردن دین مبین اسلام را در سر داشت اما این مجاهدان در غربت به اسلام عزت دادند و جبهه مقاومت شکل گرفت، امروز جبهه مقاومت در مقابل استکبار، تمام قد ایستاده و در برابر طاغوت مردانه مقاومت می‌کند، هرجا فریاد مظلومی برآید و تقاضای کمک کند چشم امیدشان به جبهه مقاومت است.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان سپس بیان داشت: امروز در غزه که دشمن جنایات فجیعی را به بار آورده و زن و مرد کودک و نوجوان را به خاک و خون کشیده است و به هیچ اصولی از اصول انسانیت پایبند نیست، مجاهدان در غربت در مقابل اینان ایستاده‌اند، و همین باعث شده که امروز غزه عزیز و عزتمند شود، زیرا مردمان آن اهل مقاومت بوده و سازش نکردند و مجاهدان در غربت از کشورهای دیگر، جان خود را فدای مردم غزه کردند و همه دنیا، مردم غزه را به عنوان نماد مقاومت می‌شناسند.

غلامی گفت: کشورهایی که مقاومت نکرده و راه سازش را در پیش گرفتند زیر یوغ مستکبران قرار گرفتند و استکبار جهانی آنان را مدیریت می‌کند، اینان نه افراد مجاهد دارند و نه خود، اهل مقاومت هستند لذا به اجبار تسلیم شده و از آنجایی که اهل سازش هستند عزتی در بین دیگران ندارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از