حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/18 | 2024/09/08

Logo

قیام ۱۷ شهریور انقلاب را به جلو برد
هرمز گزارش می‌دهد؛

قیام ۱۷ شهریور انقلاب را به جلو برد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: یوم‌الله ۱۷ شهریور نه‌تنها بر اساس رویارویی مردم در مبارزه با ظلم و ستم رژیم پهلوی بود؛ بلکه قدرت اراده این ملت برای مبارزه با طواغیت را به جهان صادر و انقلاب را به جلو برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شهادت مردم بی‌گناه در روزی که در تاریخ بنام «جمعه سیاه» ماندگار شد، و تاریخ پر فراز و نشیب ایران را دستخوش تحول بزرگی کرد که دامنه و ادامه آن منجر به جمهوری اسلامی شد.

مردمانی که برای مبارزه با ظلم و جور رژیم پهلوی فریاد برآوردند تا دنیا بداند که این حکومت دست‌نشانده و برآمده از سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا بر سر مردم چه بلاهای انجام نداده است.

روز ۱۷ شهریور خون مردمی بر روی زمین ریخته شد که از این خون‌ها منجر شد که قطار انقلاب نفس چندباره گیرد و مردم ایران مصمم‌تر نسبت به هدف اصلی خود در جریانات مبارزات باشند.

قیام ۱۷ شهریور شکاف بین مردم و رژیم پهلوی را افزایش داد

در همین ارتباط با حجت‌الاسلام محمد ایمانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان به گفتگو کردیم که او اظهار کرد: قیام ۱۷ شهریور مردم ایران که امام خمینی (ره) از او به از ایام‌الله یاد کرده و از ملت ایران می‌خواهد این روز را زنده نگه دارند و که نشان‌دهنده اهمیت این روز برای نهضت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این روز پر افتخار در تاریخ این مرزوبوم که بر قامت ایرانیان جلوه‌گر شده و پیروزی خون بر شمشیر است و نهال انقلاب را پر بار کرد و گواه بر حقانیت راه و مسیر نظام اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ماندگاری یوم‌الله ۱۷ شهریور نه‌تنها بر اساس رویارویی مردم در مبارزه با ظلم و ستم رژیم پهلوی بود؛ بلکه قدرت اراده این ملت برای مبارزه با طواغیت را به جهان صادر کرد.

ایمانی فرد ادامه داد: این رهاورد مبارزه با طاغوت‌های زمانه امتداد آن تا زمان ما ادامه‌دار شد و مردم ایران برای مبارزه و دفاع از مردم مظلوم جهان و به‌ویژه فلسطین اشغالی تا غزه نیز حمایت‌های خود را دریغ نکرده و با پیوست جمعه‌های خشم این مملکت از یاد مظلومان بیکار ننشسته است و امیدی برای مقاومت مردم جهان شده است.

وی افزود: این قیام پیامدهای را به دنبال داشت که یکی از آنها را می‌توان کمک به زیر بنای انقلاب اسلامی دانست و مردم برای مبارزه با طاغوت پهلوی دیگر از خود هراسی نشان‌ندادن و دیگر می‌توان به شکاف بیش‌ازپیش مردم با حکومت پهلوی بود دیگر بین مردم و آنها هیچ نقطه مشترک وجود نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: و از طرفی مردم حمایت‌های بی‌دریغ استکبار جهانی به سردمداری آمریکا که مدعی حقوق بشر را مشاهده کردند و به راه و هدف خود مصمم‌تر شدند.

تاریخ پرفرازونشیب حوادث انقلاب یک سند حقانیت است 

در ادامه حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام‌جمعه شهرستان بندر خمیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز، اضافه کرد: یوم‌الله ۱۷ شهریور سالروز قیام مردم در حمایت از انقلاب اسلامی است که در آن حادثه بسیاری از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند و نظام ستم‌شاهی پهلوی یکی دیگر از برگ‌های مملو از ظلم و دوری از مطالبه مردمی و حاکمیت خود را نشان داد و خون بسیاری از مردم در این حادثه تلخ بروی زمین ریخته شد.

وی افزود: توجه به تاریخ و علل وجود انقلاب اسلامی به‌خوبی مشخص می‌کند که این انقلاب خاستگاه ملت ایران بوده و مسئولیت بزرگ حفاظت و صیانت از او بر عهده مردم است که خط انقلاب را زنده نگه داشته‌اند.

امام‌جمعه بندر خمیر گفت: ما باید این حادثه را همانند دیگر تاریخ و حوادث پر فراز و نشیب وقوع انقلاب و بعد از آن و عبور از فتنه‌های متعددی که برای انقلاب به وقوع پیوست را به‌عنوان یک سند روشن برای حقانیت کشور و نظام اسلامی قلمداد کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از