خبر های امروز : 15
فرهنگی | - شماره خبر : 5349
1403-07-22 07:58 https://hormoz.ir/short/4xJDk
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:
فرهنگ مقاومت ریشه در اقدامات حضرت معصومه (ص) دارد
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز اگر خط مقاومت و مبارزه در کشور ایران وجود دارد به برکت حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام‌جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده در پیش همایش حضرت معصومه امتداد راه مقاومت از حضرت معصومه تا شهید نصرالله که در حوزه علمیه خواهران شهرستان میناب برگزار شد، نقش حضرت معصومه (س)، در مبارزات اسلام را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: قیام‌‌های علویان پس از امام صادق (ع) را اگر بررسی کنیم، نقش بی‌بدیل حضرت معصومه (س) قابل‌مشاهده است.

وی، با اشاره به سه قیام شکست‌خورده علویان، عنوان کرد: عمده قیام‌هایی از علویان موفق شدند که در منطقه ایران به وقوع پیوست. باید بررسی کرد چرا قیام علویان در نقاط دیگر شکست خورد؛ اما قیام آن‌ها در ایران با موفقیت همراه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به نقش حضرت معصومه (س) در موفقیت قیام علویان بر علیه بنی‌عباس در ایران، خاطرنشان کرد: علویان در زمان بنی‌عباس موفق شدند در ایران یک دولت را ایجاد کنند و دشمن در شکست آن‌ها در حملات متعدد شکست خورد.

 عبادی‌زاده، با اشاره به موفقیت علویان در تشکیل دولت در آفریقا، تشریح کرد: امروز اگر خط مقاومت و مبارزه در کشور ایران وجود دارد به برکت حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) است.

مسیر مبارزاتی مقاومت اسلامی به‌سوی زمینه‌سازی برای ظهور است

وی، با ذکر این نکته که حضرت معصومه (س)، ترویج معارف اهل‌بیت را در دستور کار داشتند، مطرح کرد: علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی، ایشان فقیه و مسلط به مسائل و مبانی فقهی بودند و کرسی‌های درسی متعددی را برای مردم برگزار می‌کردند. ایشان توانستند تعدادی از علویان را به ایران بیاورند که هر کدام از آن‌ها پرچم‌دار مبارزات اسلام شدند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با اشاره به نقش حوزه علمیه در مبارزات اسلام، گفت: امروز پرچم طلیعه ظهور از قم و ایران برافراشته شده است و مسیر مبارزاتی به سمتی است که بسترهای اولیه ظهور امام‌زمان (عج) فراهم شود.

نقش حضرت معصومه (س) در مبارزات و قیام‌های اسلام نیازمند تحقیق و پژوهش است

 عبادی‌زاده، حضرت معصومه (س) را پناهگاه علویان دانست و تشریح کرد: نقش هجرت حضرت معصومه (س) در مبارزات اسلامی نیازمند انجام تحقیقات و پژوهش‌های ویژه است؛ چراکه این مهم دارای ابعاد ویژه و مهمی برای شرایط اکنون است.

وی، حضرت معصومه (س) را نماد صبر و استقامت دانست و عنوان کرد: هدایت کاروان از حجاز و مدینه به سمت مرکز ایران نیازمند صبوری، مقاومت و تحمل ویژه‌ای بود که نشان‌دهنده تقویت روحیه جهادی ایشان بود.

افزایش معرفت جامعه نسبت به حضرت معصومه (س) از وظایف حوزه‌های علمیه است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، خطاب به بانوان و خواهران حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: یکی از تکالیفی که بر عهده حوزه‌های علمیه است، برافراشتن علم حضرت معصومه (س) و تلاش برای افزایش معرفت جامعه نسبت به حضرت معصومه (س) است و باید تمام تلاش را برای اتصال عمومی مردم به این مرکز نور به کار گیرند.

 عبادی‌زاده، تشریح کرد: نقش حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در ایجاد، تقویت و شکل‌گیری تفکر مقاومت بسیار مهم و بی‌بدیل است.

انتهای خبر/

نظرات