حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/18 | 2024/09/08

Logo

برپایی ۸ موکب خدماتی و عزاداری در مشهد
مدیر کانون خدمت رضوی هرمزگان خبر داد:

برپایی ۸ موکب خدماتی و عزاداری در مشهد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان ضمن تشریح برنامه‌های دهه آخر ماه صفر هرمزگان در حرم مطهر رضوی، از برگزاری اجتماع عزاداران استان و میزبانی چایخانه خبر داد.

حبیب بهادری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با بیان اینکه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: یک بخش از این برنامه‌ها در خارج از استان هرمزگان برگزار می‌شود که چندین سال است که مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود تا این اتفاق خوب رقم بخورد.

وی افزود: کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در راستای خدمات‌رسانی و عزاداري در دهه آخر ماه صفر در شهر مشهد مقدس، هم در راستای آماده‌سازی فضا، تسهیل‌گری کرده و هم خادمیاران رضوی استان به طور مستقیم وارد عمل شده و هم اکنون‌ در این مواکب در زمینه اسکان و خدمات درحال فعاليت هستند و در محل میدان بسیج، طبرسی یک، به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر کانون خدمت رضوی استان هرمزگان تأکید کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت هشتمین امام و پیشوای شيعيان، دو اجتماع عزاداران هرمزگانی و میزبانی چایخانه حرم، به مناسبت ایام دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

برگزاری اجتماع عزاداران هرمزگانی در حرم مطهر رضوی 

بهادری تأکید کرد: نقطه عطف برنامه‌های برون‌استانی کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در دهه آخر ماه صفر، برگزاری مراسم عزاداري در شب شهادت امام رضا(ع) است که برای دومين سال متوالی، این اتفاق رقم می‌خورد، اجتماع بزرگ عزاداران هرمزگانی در صحن قدس که مربوط به حسینیه حرم مطهر رضوی است، برگزار و عزاداران به اقامه عزاداری سنتی خواهد پرداخت.

وی در ادامه افزود: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم، از همه مردم استان هرمزگان دعوت می‌شود در برنامه‌های استان هرمزگان در حرم مطهر رضوی در ایام آخر ماه صفر شرکت کنند. 

مدیر کانون خدمت رضوی استان هرمزگان با اشاره به برگزاری اجتماع عزاداران شهرستان میناب در تاریخ ۱۲ شهریور رأس ساعت ۰۸:۰۰ صبح در صحن قدس حسینیه حرم مطهر رضوی تصریح کرد: همچنین در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در تاریخ ۱۳ شهریور رأس ساعت‌ ۲۲:۳۰، اجتماع بزرگ عزاداران هرمزگانی در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

بهادری ادامه داد: خادمیاران رضوی شهرستان رودان در صحن امام حسن مجتبی (ع) از ۱۰ الی ۱۵ شهریور ماه در شیفت شب میزبان و خدمت‌رسان زائران گرامی در چایخانه امام حسن(ع) خواهند بود. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان به تشریح برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در شهر بندرعباس پرداخت و تصریح کرد: نخستین برنامه، کرسی تلاوت رضوی با محوریت آیه ۵۵ سوره مائده آیه ولایت در مسجد محله نخل پیرمرد، برپا شد، محفل ادبي رضوی نیز برنامه دیگر کانون‌های خدمت رضوی استان است که به همت کانون شعر و ادب رضوی در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خامنه‌ای بندرعباس برگزار شد.

اقامه عزا در روزهای ۲۸ و ۲۹ صفر در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع)

وی بیان کرد: همچنین مجلس عزا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه صفر در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برپا خواهد شد.

بهادری افزود: حوزه خدمات مشاوره‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن در حوزه مشاوره‌های تخصصی انجام شده و در دهه آخر ماه صفر بیشتر از قبل ارائه می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان گفت: اجتماع عزاداران در سایر شهرستان‌های استان هرمزگان نیز برگزار خواهد شد، همچنین خدمات اجتماعی توسط دبیران کانون‌های خدمت رضوی شهرستان‌ها به مردم ارائه می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: برنامه‌ای تحت پلاک هشت و کوچه‌های شهدایی توسط کانون خدمت رضوی استان هرمزگان برگزار می‌شود که به دلیل گرمای هوا، در منزل دو شهید هرمزگانی برگزار شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از