خبر های امروز : 15
فرهنگی | - شماره خبر : 5340
1403-07-21 11:23 https://hormoz.ir/short/VMl6l
رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان خبر داد:
استقبال چشمگیر هنرمندان از جشنواره تئاتر استانی
دبیر سی وششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان استقبال هنرمندان استان از سی وششمین جشنواره تئاتر را چشمگیر توصیف کرد.

به گزارش حسین کریمی به تشریح روند برگزاری سی وششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان پرداخت و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، باهدف ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش، وشکل گیری اجراهای عموم، سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی را در دو بخش صحنه ای و بخش خیابانی برگزار می‌کند. 

وی به داوری جشنواره اشاره و ضمن بیان اینکه در مرحله بازبینی آثار از ظرفیت‌های استانی استفاده خواهیم کرد، افزود: داوران جشنواره نهایی هنوز قطعی نشده‌اند اما به‌طور قطع از داوران پایتخت خواهند بود. 

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان تصریح کرد: تعداد ۲۴ اثرنمایشی دربخش صحنه ای و تعداد ۹ اثربخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده، موضوع جشنواره به‌صورت آزاد است اما آثاری که رنگ و بوی بومی و محلی داشته باشند و جز آثار نویسندگان استان باشد در اولویت قرار خواهند گرفت. 

کریمی، استقبال هنرمندان استان از سی و ششمین جشنواره تئاتر را چشمگیر توصیف کرد و گفت:با توجه به مشکلات زیرساخت تئاتر، استقبال هنرمندان از جشنواره تئاتر در سطح بسیار مطلوب و حتی فراتر از انتظار بود. 

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت:عملکرد هنرمندان واقعا قابل‌تقدیر است چرا که در شرایط سخت بداقتصادی تنها به خاطر عشق به هنر و بدون هیچ چشم‌داشتی تمرینات را دنبال و خود را برای جشنواره آماده کردند.

کریمی گفت:جشنواره تئاتر کار بسیار بزرگی است که به مدت ۳6 سال به‌طور مستمر دراستان در حال برگزاری است. این جشنواره محلی است که هنرمندان عزیزدریک رقابت سالم با ایجادفضای هم دلی خود را عرضه می‌کنند و گاها استعدادهای جدید به مرحله ظهور می‌رسند.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان با ابراز گله‌مندی از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان، تصریح کرد: متأسفانه همیشه این گله‌مندی از متولیان فرهنگ و هنر استان وجود دارد که آنطور که شایسته است حامی هنر و هنرمند نیستند. 

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این رویدادهای فرهنگی و هنری بی‌توجه هستند و هیچ نقشی در اشاعه فرهنگ و حمایت از هنر و هنرمند هرمزگانی ایفا نمی‌کنند و تنها در حرف و شعار خود را حامی نشان می‌دهند. 

کریمی تأکید داشت:باید از جوانان و هنرمندان هرمزگانی که در این شرایط و بدون توقع مشغول تولید اثر نمایشی هستند تقدیر و حمایت کرد و دستشان را بوسید، متأسفانه مسئولان استان زمانی که ارگان و نهاد که صاحب قدرت است اقدامی انجام دهد قطعا حمایت می‌کنند اما حالا که حرف از فرهنگ و هنر به میان است کسی پای‌کار نیست.

منبع: روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان 

انتهای خبر/

نظرات