حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان:

95 درصد اتفاقات کشور مرتبط با شوراها است

95 درصد اتفاقات کشور مرتبط با شوراها است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بیش از 95 درصد اتفاقاتی که در سطح کشور می‌افتد در رابطه با شوراها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شورای شهرها مرتبط می‌شود، ولی متاسفانه در قوانین جایگاه پررنگی برای شوراها تبیین نشده است

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ مهدی خراسانیان عصر امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان کشور که در هتل هما بندرعباس در حال برگزاری است، گفت: این مجمع مشورتی راهبرد خوبی برای برطرف کردن برخی از مشکلاتی که شوراها و شهرداری‌ها از آن برخوردار هستند، می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان افزود: عمده مواردی که در کمیسیون حقوقی پیگیری می‌شود مشکلات حقوقی می‌باشد که شهرداری‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند که عمده آنها در بخش درآمدها، در بخش هزینه‌ها و همچنین اختیاراتی که شوراها در این زمینه دارند مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

خراسانیان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اتفاقاتی که در سطح کشور می‌افتد در رابطه با شوراها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شورای شهرها مرتبط می‌شود، ولی متاسفانه در قوانین جایگاه پررنگی برای شوراها تبیین نشده است و با برگزاری چنین مجامعی در سدد آسیب‌شناسی و ارائه آن به مراجع بالاتر برای تصمیم‌سازی هستیم.

بندرعباس تغییرات زیادی به خود دیده است

علیرضا نادری رئیس شورای اسلامی شهر کرمان و عضو کمیسیون حقوقی و اقتصادی نیز در این اجلاس گفت: گاهی اوقات ناهماهنگی‌ها و نابسامانی‌هایی در قوانین و مقرات وجود دارد و گاهی اوقات در اجرا نیز مشکلاتی وجود دارد که در چنین مجامعی برای هماهنگی و ارائه پیشنهادات به شورای عالی استان‌ها به مشورت می‌پردازیم تا بتوانیم به دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع آنها منتقل نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: موارد متعددی در کمیسیون حقوقی و اقتصادی مطرح شد که ارزش افزوده از مهم‌ترین آنها بوده است، برقراری رابطه منطقی بین اخذ مالیت و اعطای آن به شهرداری‌ها چالشی است که نیاز به شفاف‌سازی می‌باشد و به دنبال رفع آن هستیم.

نادری ادامه داد: ماحصل خروجی نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی در مجمع کنونی باعث رشد و ارتقای سطح راندمان کاری همکاران ما در شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان های کشور می‌شود و نتیجه‌های مثبتی را به همراه دارد.

وی، از سکونتش در شهر بندرعباس سخن گفت و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۶۳ به مدت پنج سال و نیم سال در این استان سمت اجرایی داشته‌ام و به خوبی با بافت شهری و مردمان این دیار آشنا هستم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد: به لطف خدا بندرعباس رشد بسیار زیادی کرده است که از از نظر شهرسازی، اقتصادی و فرهنگی تغییرات مثبت زیادی را به خود دیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از