حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/04/09 | 2024/06/29

Logo

به صورت ویدئو کنفرانس؛

۲۷ پروژه حوزه سلامت در هرمزگان افتتاح شد

۲۷ پروژه حوزه سلامت در هرمزگان افتتاح شد

هم‌زمان با ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت کشور، ۲۷ پروژه با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و مقامات استانی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، همزمان با آئین افتتاح ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور که با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت  در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تعداد ۲۷ پروژه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

 این آئین به صورت ویدیو کنفرانس در وزارت بهداشت و همچنین به صورت حضوری در دانشکده پیراپزشکی بندرعباس با حضور معاون وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون قضایی دادگستری استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و مدیران دانشگاه، جمعی از مسئولین و خبرنگاران انجام شد.

دکتر فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت در این آیین با اذعان اینکه در دولت مردمی سیزدهم روند پیشرفت و توسعه خدمات و بهداشت و درمان در استان چشمگیر بود گفت: ۲۷ پروژه بهداشت و درمانی استان هرمزگان با اعتبار ۵۴۰۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که در این بین نقش خیرین سلامت در پیشبرد و توسعه خدمات سلامت محور بسیار ارزنده و در خور تقدیر است.

فرشیدی با عنوان اینکه این پیشرفت‌ها مرهون دولت مردمی سیزدهم است گفت: از ۲۷ پروژه  قابل افتتاح استان هرمزگان چهار پروژه آموزشی، ۱۵ پروژه بهداشتی، یک پروژه درمانی، سه پروژه اورژانس،  دو پروژه معاونت غذا و دارو، یک پروژه دانشجویی و یک پروژه رفاهی کارکنان است.

چهار پروژه آموزشی شامل افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان در میناب، افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان در بندرلنگه، افتتاح دانشکده پیراپزشکی در بندرعباس و افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت در بستک است.

فرشیدی افزود: دانشکده پیراپزشکی از سال ۶۸ در استان هرمزگان شروع به فعالیت کرده است اکنون با جابجایی آن به یک ساختمان جدید و به روز شدن تجهیزات و فضاهای آموزشی که مجهز به کلاس‌های آموزشی استاندارد و کامپیوتر است، گامی مهم در توسعه و ارتقاء پژوهش و آموزش می‌باشد.

وی، ۱۵ پروژه بهداشتی را شامل هفت خانه بهداشت و هفت محل زیست پرسنل بهداشت ودرمان در شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک و یک مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت در قشم برشمرد.

دو پروژه معاونت غذا و دارو شامل یک دستگاه کروماتوگرافی LC-Ms-Ms به منظور اندازه‌گیری باقیمانده سموم کشاورزی در مواد غذایی و همچنین یک داروخانه در بستک است.

یک پروژه درمانی شامل افتتاح بخش MRI بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم است که با توجه به گستردگی جزیره قشم و نیاز مبرم مردم جزیره به بهره‌مندی از خدمات تصویربرداری «ام آر آی» نقش مهمی در رضایتمندی، عدالت و تعالی خدمات سلامت دارد.

یک پروژه دانشجویی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی در بستک است همچنین سه پروژه اورژانس شامل راه‌اندازی آمبولانس دریایی «نگین سلامت» هرمز و پایگاه اورژانس جاده‌ای زیارت پارسیان و تکمیل بازسازی ۶ دستگاه آمبولانس می‌باشد.

معاون وزیر بهداشت با اذعان اینکه چند پروژه مهم دیگر از جمله پروژه بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی و ۲۶۰ تخت خوابی از پروژه‌های نیمه تمام دولت سیزدهم است، گفت: به زودی این بیمارستان‌ها نیز به چرخه خدمات بهداشت و سلامت استان اضافه خواهند شد.

در ادامه ارتباط آنلاین با سراسر کشور؛ دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری دستور افتتاح ۲۷ پروژه بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان را صادر کرد.

سپس در ادامه جلسه، افتتاح حضوری در دانشکده پیراپزشکی، با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون قضایی دادگستری استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس و معاونین دانشگاه از مجوز تاسیس و راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق و غرب استان رونمایی شد.

پس از آن در ادامه در ارتباط آنلاین با جزیره قشم و با حضور فرماندار و امام جمعه قشم در محل بخش ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم، فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت دستور افتتاح بخش «ام آر آی» بیمارستان قشم را صادر نمود و از همراهی و همدلی مسئولین خیرین شهرستان قشم تقدیر نمود.

در ادامه، معاون وزیر بهداشت به همراه غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده پیراپزشکی از بخش‌ها و کلاس‌های دانشکده پیراپزشکی بازدید کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از