حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان:

۱۷ هکتار اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

۱۷ هکتار اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت بیش از ۱۷ هکتار در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۷۲ هزار و ۶۹۴ مترمربع در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

 قهرمانی با اشاره به تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی خاطرنشان کرد: این ساخت‌وسازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی‌سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهرهای درگهان و سوزا و روستاهای طولا، تورگان، گیاهدان و تنبان قرار داشت.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۶۵۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از سپری شدن مراحل قانونی و انجام استعلامات موردنیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری فراجا طی یک ماه اخیر به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح می‌گردد با جدیت و سرعت رسیدگی می‌شوند و این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به‌موقع با متصرفان غیرقانونی و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی را فراهم می‌سازد همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها دراین‌خصوص است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از