خبر های امروز : 0
فرهنگی ,سیاسی | - شماره خبر : 3948
1403-04-01 15:39 https://hormoz.ir/short/NBd11
گفتمان غدیر به جهان منتقل شود
امام جمعه جاسک گفت: گفتمان غدیر برای مردم دنیا منتقل شود، امروزه بحران دنیا سر مدیریت است، مسئله غدیر تنها متعلق به تشیع نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است چون به معنای حاکمیت عقل است‌.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ذاکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار کرد: عید غدیر نشانه جامعیت و عظمت اسلام است، عید غدیر را عیدالله اکبر نامیدند به این دلیل که کسی که ولایت امام علی رابپذیرد و قائل به ولایت باشد قائل به اسلام هم است.

وی افزود: اگر فرهنگ غدیر در جامعه پیاده شود قطعا برکات زیادی خواهد داشت، عید غدیر متضمن دو حقیقت بزرگ در تاریخ، اولین حقیقت، نص امیرالمومنین بعنوان امام بعد از پیامبر (معرفی حضرت علی بعنوان جانشین پیامبر ) آیه ۱۶۴ ال عمران خداوند می فرماید: خداوند بر مومنین منت نهاد چون رسولی از جنس خودشان بر آنان فرستاد. 

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: یکی از منت‌های عالم انتصاب حضرت علی(ع) بعنوان جانشین پیامبر بوده است، حقیقت دوم، پرداختن به حکومت و سیاست اسلام دینی است که به مسئله حکومت اسلامی پرداخته، اسلام دینی است که مسئله حکومت و سیاست را جدا از دین نمی‌داند.

 ذاکری تصریح کرد: مسئله غدیر مسئله ایجاد یک شاخص یک میزان و یک معیار بوده است که مسلمانان عالم تا ابد اکر این کعیار و شاخص‌ها را درجلوی خود قرار دهند دیگر چیزی نیاز ندارند، مسئله غدیر مسئله ایجاد یک شاخص است که می‌تواند تا اخر دنیا مسلمانان را راهنمایی کند چون درمسئله غدیر افضلیت مطرح است،معنویت مطرح است، چون در مسئله غدیر وسیله‌ای برای رشد عدالت ،برای اینکه جامعه به سمت و سوی خوبی حرکت کند مطرح شده و برای مسلمانان و مردم بیان شده است

وی ادامه داد: بنابراین مسئله غدیر می‌تواند به عنوان یک شاخص چراغ راهی برای مسلمانان باشد تا زمانی که تاریخ وجود دارد مردم می‌توانند از این شاخص استفاده کنند، نگاه کنند و از آن الگو‌برداری کنند.

امام جمعه شهرستان جاسک افزود: غدیر عامل یأس کفار است مسئله غدیر مسئله‌ای است که خداوند تبارک و تعالی در قران می‌فرماید: «الیوم یئس الذین کفرو من دینکم» ای مردم در روزی که امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد کفار و مشرکین از دین شما نا امید شدند.

ذاکری گفت: عیدالله اکبر عید غدیر خم احیاکننده اسلام است وقتی که گفتمان غدیر در دنیا شکل بگیرد، گفتمان غدیر برای مردم دنیا منتقل شود، امروزه بحران دنیا سر مدیریت است، مسئله غدیر تنها متعلق به تشیع نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است چون به معنای حاکمیت عقل است چون به معنای حاکمیت فضیلت است چون به معنای حاکمیت مطلق ولایت الله است و حقیقتا مسلمین عالم می‌توانند از حادثه غدیر وسیله ای برای رشد و هدایت جامع و کامل جامعه است پیدا کنند.

وی همچنین افزود: اگر گفتمان غدیر احیا شود می‌تواند به عنوان احیاکننده اسلام باشد، عید غدیر می‌تواند به عنوان حل المسائل بحران های جوامع بشری قرار بگیرد.

امام جمعه جاسک ادامه داد: فرهنگ و مسائل غدیر خم، مسائلی که پیامبر در روز ۱۸ ذی الحجه بیان کردند شاخصه‌هایی که پیامبر اعلام کردند می‌تواند به عنوان حل المسائل بحران‌های جوامع بشری قرار بگیرد.

انتهای خبر/

نظرات