حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

مسئول گروه جهادی شهید دارا بندرعباس:

مسئولان به یاری گروه‌های جهادی بشتابند

مسئولان به یاری گروه‌های جهادی بشتابند

مسئول گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس ضمن تقاضا از مسئولان جهت یاری رساندن به گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی نقش مهمی در زدودن فقر از چهره جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفتگو کردیم با یکی از فعالان جهادی استان هرمزگان که کارهای بسیار بزرگی در شهر بندرعباس و در محله درخت سبز انجام داده‌اند.

هرمز: ابتدا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید.

احمد دستمزد، مسئولیت گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس را بر عهده دارم. این گروه جهادی از محله درخت سبز شهر بندرعباس، مسجد صاحب الزمان(عج)حوزه شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد سپاه ناحیه بندرعباس درحال خدمت‌رسانی به مردمان نیازمند و محروم است.

هرمز؛ گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس در چه سالی شکل گرفت؟

دستمزد: گروه جهادی شهید دارا در سال ۱۳۹۵ توسط جوانان محله درخت سبز مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان بندرعباس جهت خدمت‌رسانی به نیازمندان این شهر شکل گرفت.

هرمز: ابتدای شکل‌گیری گروه جهادی، چند نفر عضو فعالیت داشتند؟

دستمزد: از ابتدای آغاز به کار گروه، فعالیت با ۱۰ نفر شروع کردیم به نام‌های احمد دستمزد مسئول گروه جهادی و آقایان مصطفی مرادی، رضا دادی‌پور، عادل کمالی، ذبیع‌الله احمدی، حجت‌الله احمدی، محمدعلی مرادی، حسین علیمرادی، مجید دورخوار، حسن احمدزاده وحسین دادی‌پور از افراد فعال این گروه جهادی هستند که از همان ابتدای تشکیل گروه جهادی، پای کاربودند.

هرمز: درحال حاضر چند نفر عضو جهادی هستند؟ 

دستمزد: درحال حاضر، ۲۰ نفر به مردم نیازمند شهرستان بندرعباس خدمات‌رسانی می‌کنند، البته تعداد اعضای این گروه جهادی، گاهی کمتر و یا بیشتر می‌شوند که با ما همکاری می‌کنند.

هرمز: افراد عضو در گروه جهادی شهید دارا، اغلب در چه رده سنی هستند؟

دستمزد: اغلب اعضای این گروه از رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با گروه جهادی شهید دارا همکاری می‌کنند، و شغل اعضای گروه نیز متفاوت است، پاسدار، کارمند، بسیجی، دانشجو و غیره فعالیت می‌کنند.

هرمز: نقش‌ گروه‌های جهادی در زدودن فقر از چهره جامعه را تشریح نمائید.

دستمزد: رسالت مهم گروه‌های جهادی، خدمت‌رسانی به مردم محروم و مستضعف و قشر آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد، گروه‌های جهادی به عنوان بازوان توانمند دولت در رفع محرومیت هستند و با ارایه انواع خدمات، نقش مهمی در زدودن فقر از چهره جامعه ایفا می‌کنند.

هرمز: معمولاً در چه مناطقی جهت خدمات‌رسانی به نیازمندان حضور می‌یابید؟

دستمزد: برای ما که با هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان وارد میدان عمل شده‌ایم، فرقی نمی‌کند که نیازمندان اهل کدام محله، منطقه یا روستا باشد، در اکثر مناطق که مردم به کمک ما نیاز داشته باشند حضور پیدا می‌کنیم، حتی اعضای گروه جهادی شهید دارا به شهرستان جاسک اعزام شدند تا در امر خداپسندانه ساخت خانه نیازمند خدمت کنند، همچنین به روستاهای اطراف نظیر تخت، سیاهو، شمیل، فین، و حتی شهرستان بندرعباس و غیره، خدمت‌رسانی را انجام داده‌اند. 

هرمز: آیا از نهاد یا سازمانی حمایت می‌شوید یا خیر؟

دستمزد: گروه جهادی شهید دارا، زیرمجموعه سازندگی سپاه ناحیه بندرعباس می‌باشد و درآمد این گروه جهادی نیز از کمک‌های مردمی و خیرین تأمین می‌شود که جا دارد از مردم و خیرینی که در با اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه خود، ما را در ارائه‌ هرچه بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی به مردم یاری می‌رسانند، قدردانی کنم.

هرمز: از مسئولان چه انتظاراتی دارید؟

دستمزد: از مسئولان به ویژه صنایع غرب استان مثل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نفت آفتاب، فولاد هرمزگان، اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرکات استان هرمزگان درخواست داریم که از لحاظ مالی به گروه‌های جهادی کمک کنند تا گروه‌های جهادی بتوانند خدمت‌رسانی بهتری به مردم محروم و مستضعف استان انجام دهند.

همچنین از مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حبیب بهادری فرماندار شهرستان بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، سردار اباذری سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، یاسین باوقار رئیس سازمان جهاد سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، حیدر باستین مسئول جهاد سازندگی ناحیه بندرعباس، محمد زمانی فرمانده حوزه شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد که همیشه یار و یاور و پشتیبان ما گروه‌های جهادی هستند تقدیر و تشکر کنیم.

هرمز: آیا گروه جهادی شهید دارا به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است؟ 

 دستمزد: در راستای کاهش آمار معضل اعتیاد در سطح شهرستان بندرعباس، چندین فرد مبتلا به این بیماری را با هزینه گروه به کمپ معرفی شده و مصرف مواد مخدر را ترک کردند، و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

همچنین با هدف نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان، توانستیم برای تعداد محدودی از جوانان محروم که تازه ازدواج کرده بودند جهیزیه تهیه کنیم، هزینه ازدواج چند زوج جوان نیز تأمین و به آنان اهدا شد.

هرمز: آیا گروه جهادی شهید دارا نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان هم اقداماتی انجام داده است؟

دستمزد: درخصوص بسته‌های معیشتی هم باید بگویم که تاکنون بیش از یک‌هزار بسته معیشتی به افراد نیازمند محلات بندرعباس و روستاهای اطراف توزیع شده که ارزش ریالی آنها تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده که بین نیازمندان توزیع کردیم.

هرمز: در حوزه عمرانی هم به محرومان، خدمات‌رسانی می‌کنید؟

دستمزد: بله، گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس، بیشتر فعالیت‌های خود را معطوف به حوزه عمرانی و تأمین توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اختصاص داده است، اعضای این گروه جهادی، اقدام به ساخت منازل برای افراد نیازمند کرده است که تاکنون چندین باب منزل از صفر تا صد در محله درخت سبز شهر بندرعباس احداث نموده است.

همچنین احداث سرویس بهداشتی برای نیازمندان و مساجد انجام داده‌ایم، آخرین کاری که از اواخر سال گذشته شروع کردیم؛ ساخت غسالخانه و سکوی نماز در روستای گیشان شرقی بخش تخت می‌باشد که هنوز به اتمام نرسیده است.

هرمز: تاکنون چه خدماتی در حوزه درمان به افراد نیازمند ارائه شده است؟

دستمزد: در بحث درمانی نیز با پزشکان رایزنی انجام شد و در محله درخت سبز، بیماران نیازمند را ویزیت رایگان کرده و خدمات درمانی ارائه دادند، اعضای گروه جهادی شهید دارا در ایام کرونایی و مقابله با این ویروس منحوس نیز در طرح شهید سلیمانی فعالیت چشمگیری داشتند، در چنین شرایطی که حتی برادر از برادر ترس داشت ولی اعضای این گروه جهادی وارد میدان شد و به مردم آسیب‌پذیر از ویروس کرونا خدمت‌رسانی کرد.

هرمز: لطفاً به فعالیت‌های گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس در زمینه فرهنگی هم اشاره کنید.

دستمزد: رنگ‌آمیزی چند باب مدرسه، تهیه و توزیع لوازم التحریر برای بیش از یکصد دانش‌آموز نیازمند، سرویس بیش از۵۰ کولرگازی مدارس و مساجد از جمله اقدامات گروه جهادی شهید دارا در حوزه فرهنگی است.

همچنین طبخ و توزیع بیش از ۵ هزار پرس  غذا بین افراد نیازمند و کمک‌رسانی به اهالی محله چهچکور که در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی منازل شده بودند از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید دارا شهرستان بندرعباس است، البته تأکید می‌کنم ما اعضای این گروه جهادی آمادگی دارد هرجا مردم نیاز به کمک داشته باشند حاضریم خدمت‌رسانی کنیم.

سخن پایانی:

گروه جهادی مزین به نام شهید «اسحاق دارا» یکی از سرداران شهید استان هرمزگان و شهر بندرعباس است، سردار شهیدی که از یکی از محلات فقیرنشین شهر بندرعباس رشد نمود و در جنگ رودررو با استکبار جهانی آمریکای جنایتکار در آب‌های نیلگون خلیج فارس جنگید و به شهادت رسید، پیکر مطهرش در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس برای همیشه باقی ماند، روحش شاد و یادش گرامی باد.

ما، اعضای گروه جهادی شهید دارا از جوانان محله درخت سبز هستیم، یکی از محلات شهر بندرعباس که بیشترین شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران نموده است، محله‌ای است که بیش از ۴۰ شهید تقدیم کرده است، خرسندیم که از این محلات درحال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از