حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس اداره کل هواشناسی اعلام کرد:

پیش‌بینی ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

پیش‌بینی ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی برای امروز هرمزگان ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز »؛ به نقل از اداره کل هواشناسی هرمزگان،  مجتبی حمزه نژاد اظهار کرد: امروز به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر در دریای عمان و تنگه هرمز، افزایش سرعت باد جنوب شرقی مورد انتظار است و این مناطق دریایی نسبتاً مواج خواهد شد.

وی افزود: بیشینه سرعت باد، ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱۰۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد در این نواحی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

 حمزه نژاد گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در پاره‌ای از نقاط بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی استان، رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز در نیمه شرقی استان، دور از انتظار نیست.

وی افزود: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان ادامه داد: در برخی سواحل شرقی استان و تنگه هرمز نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد افزود: این شرایط جوی و دریایی با شدت کمتر برای فردا نیز پیش‌بینی می‌شود و به لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری، نوسانات یک تا سه درجه‌ای دما مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از