حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/04/16 | 2024/07/06

Logo

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

پیر غلامان حسینی در سیریک تجلیل شدند

پیر غلامان حسینی در سیریک تجلیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تجلیل پیر غلامان و خادمان حسینی در روستای شهید مردان سیریک خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی امتداد حرکت انبیای الهی، ائمه معصومین و زعمای اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسمعیل جهانگیری، اظهار کرد: مراسمات مذهبی ارثی است که از گذشتگان ما به ما رسیده است؛ مانند اسطوره‌هایی چون حسینعلی قضایی علیایی مینابی که با بحرهای طویل و روضه الشهداء مشهور است.

جهانگیری گفت: همه ما افتخارمان به ذاکری و مداحی اهل‌بیت است. عشق و مودت به اهل‌بیت مخصوص تشیع نیست و اهل‌تسنن هم به اهل‌بیت ارادت دارند و وحدت و همدلی بین مسلمین نشئت گرفته از اهل‌بیت است و نقطه وحدت می‌باشند.

جهانگیری در ادامه اشاره داشت: انقلاب اسلامی یک مبدأ و پایه و ریشه و اساسی دارد و حرکتی است در امتداد حرکت انبیا الهی، ائمه معصومین و زعمای اسلامی. زیرا شعارهایی که در حین انقلاب می‌دادند شعارهایی بود که از دل مردم بر می‌آمد مانند حسین، حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست. به فرمایش حضرت امام تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. مبارزه با ظلم در هر کجای عالم از مبانی انقلاب اسلامی است. مانند دفاع از غزه.

این مقام مسئول بیان داشت: این انقلاب سه عامل دارد: یک، ایدئولوژی و دین؛ ما برای مسائل دنیوی انقلاب نکردیم ما برای برافراشتن پرچم امام حسین (ع) انقلاب کردیم. زیرا جان‌دادن به مسائل دنیوی ارزش ندارد. دو، رهبری و ولایت‌فقیه بود. بارها علیه رژیم ستم‌شاهی اعتراضاتی بود؛ اما مثمرثمر نبود؛ اما با وجود رهبری دینی انقلاب به سرانجام رسید و یک رهبری ایدئولوژی سکان‌دار انقلاب بود و سه، مردم بودند که عوامل موجوده انقلاب بودند که اگر هر کدام از این سه عامل حذف می‌شدند انقلابی به این شکل اتفاق نمی‌افتاد و امروز امتداد و ابقا انقلاب هم همین سه عامل هستند.

گفتنی است: این همایش باهمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک، سازمان تبلیغات اسلامی و شورا و دهیاری روستای شهید مردان شهرستان سیریک در راستای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی برگزار شد.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از