حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

با حضور رئیس سازمان تأمین‌ اجتماعی؛

پروژه‌های توسعه‌ای بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس افتتاح شد

پروژه‌های توسعه‌ای بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس افتتاح شد

به مناسبت هفته تأمین‌ اجتماعی و با حضور رئیس سازمان به صورت ویدیو کنفرانس، پروژه‌های توسعه‌ای بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، عباس اکبری مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان، غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان و با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی به صورت ویدیو کنفرانس، ۲۰ طرح بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی با اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال در ۹ استان کشور از جمله هرمزگان به مناسبت هفته تامین‌ اجتماعی افتتاح شد.

بهره‌برداری از سه طرح توسعه‌ای و هتلینگ بیمارستان خلیج‌فارس شامل بخش زنان یک، بخش زنان دو و بخش نوزادان از طرح‌های افتتاحی سازمان تأمین‌اجتماعی در هرمزگان است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده‌ است که علاوه بر خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی نیز به آنها ارائه می‌کند.

میرهاشم موسوی افزود: در دولت سیزدهم کارهای بزرگی در سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفت که باعث ارتقاء این سازمان شد چرا که رئیس‌جمهور شهید به این سازمان و افراد تحت پوشش آن به ویژه بازنشستگان، توجه ویژه‌ای داشتند.

موسوی بیان داشت: در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم ماهیانه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تعهدات سازمان مورد نیاز بود که بیش از پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان از این مبلغ از شبکه بانکی استقراض می‌شد اما با اراده‌ای که در دولت سیزدهم به وجود آمد از ابتدای سال ۱۴۰۲ هیچ مبلغی از شبکه بانکی استقراض نشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها در ماه گذشته، توسط سازمان تأمین‌ اجتماعی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان تعهدات به افراد تحت پوشش پرداخت شده‌است و اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می‌کرد اکنون ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان باید برای پرداخت مستمری استقراض صورت می‌گرفت که برای پرداخت سود این وام‌ها، میلیاردها تومان از جیب مردم باید پرداخت می‌کردیم.

موسوی بیان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۶۰دهزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد که این مبلغ در تمامی دولت‌های قبل، ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده‌است و این نشان از رشد بیش از سه برابری پرداختی دولت سیزدهم به سازمان می‌باشد.

وی عنوان کرد: با اقداماتی که در سازمان تأمین‌ اجتماعی در کنترل مصارف صورت گرفته و صرفه‌جویی‌های انجام شده، ده‌ها هزار میلیارد تومان از هزینه‌های سازمان کاهش یافته است که در راستای ارائه خدمات هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، اضافه کرد: بسیاری از مراکز درمانی که اکنون ساخته شده یا در دست ساخت است، در مناطق محروم این کار انجام شده‌است تا بتوانیم عدالت در ارائه خدمات را داشته باشیم.

وی با اشاره به عدم خروج هیچ دارویی از پوشش بیمه در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در این دولت ۲۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت و افراد بسیار زیادی که فاقد بیمه درمانی بودند نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

موسوی ادامه‌داد: درمان نازایی که یکی از درمان‌های گران محسوب می‌شود در این دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفت و افرادی که در مراکز درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی تحت درمان قرار می‌گیرند به صورت رایگان درمان برای آنها انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: آخرین دغدغه رئیس‌جمهور شهید کشورمان، بحث سفره مردم به ویژه بازنشستگان بود که این کار نیز در حال انجام است و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با همین هدف در حال انجام است.

در ادامه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی بار بزرگی از خدمات درمانی را در کشور برعهده دارد و در استان هرمزگان نیز اقدامات بسیار خوبی توسط مسئولان استانی این سازمان در زمینه درمان در حال انجام است.

احسان کامرانی افزود: برای اینکه توسعه پایداری صورت پذیرد، یکی از ارکان اصلی آن بخش درمان و سلامت است و این بخش باید در اولویت ارائه خدمت قرار داشته‌ باشد.

کامرانی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان از گذشته کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان وجود داشته اما با تلاش‌های صورت گرفته این کمبودها کاهش یافته‌است و سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز با ساخت بیمارستان و درمانگاه‌های مختلف در استان، به این بخش کمک نموده‌ است.

وی عنوان کرد: هرمزگان یک استان بی‌نظیر در کشور است و در دولت سیزدهم هم اقدامات و کارهای بزرگی در سطح استان صورت گرفته‌ که در آینده نزدیک نتیجه این کارها را خواهیم دید.

در ادامه مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر ۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی قرار دارند و این وظیفه ما را برای ارائه خدمات سنگین‌تر می‌کند.

عباس اکبری ادامه‌ داد: سازمان تأمین‌ اجتماعی به قشر عظیمی از جامعه ارائه خدمت می‌کند و تلاش دارد هر سال سطح کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد تا خدماتی که مردم دریافت می‌کنند موثرتر باشد.

اکبری بیان کرد: پرداخت مستمری به مستمری‌بگیران سازمان مهم‌ترين اولویت سازمان می‌باشد چرا که خلل در این امر باعث مختل شدن زندگی بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان تخت پوشش می‌شود و این اقدام نیز تاکنون به خوبی صورت گرفته‌ است.

وی عنوان کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی علاوه بر خدماتی که در بخش بیمه‌ای ارائه می‌کند، خدمات درمانی را نیز به همه مردم به ویژه افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند که این کار بسیار بزرگی می‌باشد.

در ادامه مدیر درمان تامین‌ اجتماعی هرمزگان گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ارائه می‌کند که در درمان مستقیم، خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی این سازمان انجام می‌شود.

غلامعباس مومنی اضافه کرد: میزان خدمات در درمان مستقیم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده‌است.

مومنی خاطرنشان کرد: مراجعه افراد غیربیمه‌ای به بیمارستان خلیج‌فارس در سال گذشته ۱۴۲ درصد رشد داشته‌ است که به دلیل خدمات خوبی است که در این بیمارستان ارائه می‌شود.

وی ادامه‌ داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان در هرمزگان صورت گرفت که از این تعداد، یک‌میلیون و ۵۲۹ هزار مراجعه به صورت سرپایی و بیش از ۲۱ هزار مراجعه به صورت بستری بوده‌ است.

مومنی درباره طرح‌های توسعه‌ای صورت گرفته در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس بیان کرد: در راستای اهداف دولت و منویات مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش جمعیت و فرزندآوری، سه بخش شامل بخش زنان یک، بخش زنان دو و بخش نوزادان در جهت ارائه خدمات بهتر به این قشر از جامعه بهسازی انجام شده‌است.

وی ادامه‌داد: برای بهسازی و هتلینگ این بخش‌ها که در مجموع ۱۸۳ مترمربع می‌باشد، بیش از بیست میلیارد تومان هزینه شده‌است.

مومنی به پروژه بعدی که در دستور کار این مدیریت برای بهسازی قرار گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: بخش زایشگاه بیمارستان خلیج‌فارس نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در دست اقدام برای بهسازی می‌باشد. همچنین اورژانس این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان سازمان تأمین‌ اجتماعی در استان که خدمات زیادی ارائه می‌کند مورد بهسازی و بهینه‌سازی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به مراجعه‌کنندگان ارائه کنیم.

وی در پایان با اشاره به کمبود کادر درمانی و شیفت‌های فشرده کادر درمانی بیمارستان خلیج‌فارس گفت: خوشبختانه با تمامی کمبودها و فشارهایی که وجود دارد مردم بیش از ۸۷ درصد از خدماتی که در مراکز درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی در استان هرمزگان دریافت می‌کنند رضایت دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از