حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

ویژگی‌های شهید سلیمانی برای آحاد جامعه بازگو شود

ویژگی‌های شهید سلیمانی برای آحاد جامعه بازگو شود

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ضمن تشریح ویژگی‌های مکتب انسان‌ساز حاج‌قاسم تأکید کرد: ویژگی‌های شهید سلیمانی برای همگان بازگو شود.

سردار هدایت‌الله امیری در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ضمن معرفی توأمان منش فردی حاج‌قاسم و سلوک مدیریتی وی به عنوان الگوی جبهه مقاومت و مدیر مردمی انقلابی موفق در جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی از شهدایی هستند که جوانان امروز، حیات دنیوی این شهید بزرگوار را درک کرده‌اند، بدون شک، ایشان می‌توانند الگوی مناسبی برای همه مردم آزاده دنیا به ویژه مردم و جوانان ایران اسلامی باشند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان افزود: رهبر معظم انقلاب، وقتی از حاج‌قاسم یاد می‌کنند می‌فرمایند «شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب و مدرسه انسان‌ساز بود»، وقتی از واژه «مکتب» استفاده می‌شود بدین معناست که روش و سبک زندگی این شهید والامقام می‌تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین کند.

سردار امیری تصریح کرد: سالگرد شهادت حاج‌قاسم، فرصت بسیار ارزشمند و مناسبی است که ویژگی‌های ایشان را بازگو کنیم تا همگان از آن درس بگیریم.

اساس مکتب حاج‌قاسم توحید و خدامحوری است

وی همچنین ادامه داد: در ویژگی‌های مکتب حاج‌قاسم، اصل و اساس، توحید و خدامحوری است، در وصیت‌نامه این شهید، هر کجا ذکر خداوند را می آورد، کلماتی چون «حبیب» و «معشوق» بکار برده‌اند و در آخرین دست‌نوشته شهید در محل اقامت‌شان در سوریه نیز از خدا خواسته بودند که ایشان را پاکیزه بپذیرد، این بیانگر عشق حاج‌قاسم به خداوند بوده و در نهایت به آرزویشان که همان لقاءالله بود، دست یافت.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ابرازداشت: بر اساس همین خدامحوری حاج‌قاسم بود که ایشان برای دنیا ارزشی قائل نبودند و کارها را برای رضای خداوند انجام می‌دادند که نشان‌دهنده اخلاص شهید سلیمانی است، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رمز ماندگاری این شهید بزرگوار را در اخلاص و صدق می‌دانند.

صداقت و اخلاص حاج‌قاسم زبانزد است 

سردار امیری همچنین گفت: همین عامل سبب شده که پس از گذشت چهار سال از شهادت حاج‌قاسم، داغ این شهید همچنان بر دلها تازه هست و عشق به ایشان در قلوب ملت‌های آزادی‌خواه دنیا موج می‌زند و این بدلیل صداقت و اخلاص حاج‌قاسم است.

وی، حادثه تروریستی کرمان توسط دشمنان کور دل که ناجوانمردانه تعدادی از زائران مزار حاج‌قاسم را مجروح و یا شهید کردند را نشانه عجز و ناتوانی دشمن و عمق کینه آنها از این شهید عزیز دانست و اذعان‌داشت: همگان شاهد بودیم که پس از این حادثه دلخراش، بازهم سیل مشتاقان در گلزار شهدای کرمان برای ادای احترام و تجدید بیعت با آرمانهای این شهید والامقام حضور یافتند که نشان‌دهنده این بود که چون حاج‌قاسم فقط با خدا معامله کرده است در دلها جای گرفته است

عشق حاج‌قاسم به خداوند دنیا را پیش چشمانش بی‌ارزش کرده بود 

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع )استان هرمزگان اضافه کرد: حاج‌قاسم بالاترین درجه نظامی برخوردار بودند، حتی نشان ذوالفقار را از دست مبارک فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند اما هیچوقت مغلوب دنیا نشدند و تنها در این دنیا برای رضای خداوند کار می‌کردند لذا عشق به خداوند سبب شد تا این دنیا در پیش چشمانشان هیچ ارزشی نداشته باشد.

سردار امیری گفت: از وصیت های مهم در وصیت‌نامه شهید سلیمانی، خدامحوری و ولایت‌پذیری  و تأکید شهید بر اطاعت و پیروی از ولی فقیه است، ایشان، ولی فقیه را خیمه اسلام می‌دانند که برای حفظ اسلام و قرآن و همچنین حفظ بیت‌الله الحرام باید این خیمه، باقی بماند لذا درس بزرگی که در سالگرد حاج‌قاسم باید بگیریم، ولایت‌پذیری، اطاعت و حمایت از ولی فقیه است.

شهید سلیمانی فارغ از هر نگاه جناحی جانش را فدای مظلومان کرد

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم عاشق مردم بود و آسایش خود را فدای مردم می‌کرد، افزود: علاوه بر مردم ایران، هرجا صدای مظلومی بلند میشد، شهید سلیمانی با هدف کمک به مظلومان در آنجا حضور می‌یافت و با عمل، ابراز همدردی می‌کرد، البته برایش فرق نمی‌کرد که مظلومان دارای چه دین و مذهبی هستند. لذا فارغ از هر نگاه، جان خود را برای نجات آنان به خطر می‌انداخت.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان بیان داشت: شهید سلیمانی افتخار می‌کرد که نگهبان کشور و ملت ایران بود، همیشه، خود را فدایی ملت ایران معرفی می‌کرد لذا همه این عوامل سبب شده تا عشق به حاج‌قاسم در دلهای مردم زنده و پویا باقی بماند.

از ویژگی‌های حاج‌قاسم درس بگیریم 

سردار امیری سپس افزود: در فرصت فراهم‌شده ایام شهادت حاج‌قاسم باید ویژگی‌ها و درس‌هایی که از این شهید می‌توانیم بگیریم مرور کنیم و  بازگو کنیم، چراکه ایشان، الگوی مناسبی برای همگان به ویژه نسل جوان هستند. البته در راستای معرفی مکتب حاج‌قاسم، اقدامات شایسته‌ای توسط رسانه‌ها و همچنین صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی و بسیج در سطح کشور انجام شده‌ است.

وی در پایان گفت: وعده صادق فرمانده معظم کل قوا مبتنی بر «انتقام خون حاج‌قاسم» تحقق خواهد یافت، شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود و از آرمان‌های این شهید آزادی قدس شریف «بیت‌المقدس» است که همگی منتظریم که آن شاالله این آرمان شهید سلیمانی و وعده صادق مقام معظم رهبری، به زودی محقق شود و نماز جماعت رابه امامت نائب امام زمان (عج) در بیت‌المقدس اقامه کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از