حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر

ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای محتمل خواهد بود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند، در ساعات صبح جوی آرام حاکم خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد: طی امروز افزایش و گذر ابر در آسمان پیش‌بینی می‌شود و با گذر موجی بارشی از کشور، در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان( بیشتر مناطق غربی استان و ارتفاعات)، رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای محتمل خواهد بود و این سامانه بارشی بعدازظهر سه شنبه از استان خارج خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: دریا نیز طی ساعات صبح تا ظهر امروز در محدوده استان شرایط مساعدی جهت ترددهای دریایی دارد اما در ساعات بعدازظهر و شب با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، آبهای خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و جزایر غربی استان( کیش و لاوان) مواج خواهد شد. توصیه می‌شود تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی استان صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی از تردد در خلیج فارس خودداری نمایند.

سی‌سی‌پور مطرح کرد:  روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند، با تغییر سمت باد، وزش بادهای شدید شمال غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی جنوب کشور خواهد شد و صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند در دریای عمان و شرق تنگه هرمز افزایش بادهای شمال شرقی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، حاکمیت جوی پایدار در استان و دریایی آرام در جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود و به لحاظ دمایی طی این مدت روند افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از