حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/17 | 2024/05/06

Logo

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: این گروه برای شرکت در نمایشگاه‌ها، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و انعقاد قراردادهای همکاری به کشور چین سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد در نشست کارگروه توسعه صادرات‌ غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور گفت: توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تامین مواد اولیه از جمله سیاست‌های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

شهرزاد با اشاره به اعزام  چهار تیم اقتصادی در سال جاری به خارج‌کشور، ادامه داد: امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان درخصوص کشورهای هدف سفر گروه‌های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت:کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که درزمینه دریافت تکنولوژی‌ و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جزء مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر ۲۲ هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌‌های جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات استان باشیم. 

گفتنی است، این نشست به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و باحضور اعضاء کارگروه، مدیرکل صمت و فعالان بخش خصوصی حوزه تولید وصادرات‌غیرنفتی برگزارشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از