حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه جزیره کیش:

ملت‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند ضربه خوردند

ملت‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند ضربه خوردند

امام جمعه جزیره کیش گفت: هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد مانند صدام، اوکراین و این ثابت شده هر کسی به آمریکا غرب و اسرائیل تکیه کرده است خیانتش را دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته جزیره کیش اظهار کرد: تقوا کلید درستی‌هاست و ذخیره روز قیامت است و انسان را از هلاکت نجات می‌دهد؛ امام علی علیه السلام می‌فرماید تقوای الهی کلید زندگی شماست و مریضی جسم شما را علاجت می‌دهد.

امام جمعه جزیره کیش با بیان اینکه ماه رجب و ماه شعبان مقدمه ورود به مهمانی ماه رمضان است، عنوان کرد: اگر به ماه رجب کم توجهی شود برکت از بین می‌رود؛ در روز قیامت وقتی که انسان‌ها را دسته‌بندی می‌کنند روایت داریم از میان عرش فرشته‌ای صدا می‌زند رجبیون جمع شوند و وارد بهشت شوند.

بی‌نیاز تصریح کرد: تعداد زیادی که به ماه رجب توجه دارند این ویژگی‌ها را دارند از چهره‌های آنها نور می‌آید و بر سرشان تاج ملائکه قرار می‌گیرد این روایت ثابت می‌کند که اهل رجب دارای کمال و مقام معنوی هستند؛ ماه رجب ماه خودسازی است؛ ماه نزدیک شدن به خداوند است.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام می‌فرماید چهار شب برای امام علی علیه السلام مهم بود، افزود:  شب اول ماه رجب، ماه رجب ماه عبادت و ماه تقویت ایمان و بندگی است؛ ماه اعتکاف و حضور در خانه خداست.

امام جمعه جزیره کیش مطرح کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید ماه رجب ماه توبه و استغفار است، امت من از این فرصت استفاده کنند در ماه رجب استغفار را زیاد کنید خدا غفور و رحیم است در ماه رجب رحمت الهی مثل باران بر بندگانم نازل می‌شود.


 بی‌نیاز با بیان اینکه اول رجب شب ولادت امام باقر علیه السلام است، گفت: آن حضرت، علم را می‌شکافد و ترویج می‌دهد پیامبر علیه السلام از طریق جابر فرمودند اگر که امام باقر علیه السلام از طرف من به ایشان سلام بفرستید؛ یکی از روایت‌های امام باقر علیه‌السلام این بود اگر در زمان غیبت امام زمان(عج) کسی ایمانش را حفظ کند خداوند اجر هزار شهید را به او می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سوم رجب شهادت امام دهم امام هادی علیه السلام است، عنوان کرد: شهادت امام هادی علیه السلام را تسلیت عرض می‌کنم ایشان در هشت سالگی به امامت رسیدند و در ۳۳ سالگی به شهادت رسیدند.

امام جمعه جزیره کیش گفت: ۲۵ دی ماه روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی است؛ تاریخ بخش مهم و اساسی یک ملت است، جای جلاد و شهید عوض نشود اگر مسئولی گروه خاصی برایش اولویت باشد و مردم را اولویت خود قرار ندهد صلاحیت مسئولیت خود را ندارد خیلی از ما ولایت مدار هستیم اما اگر به فکر مردم نباشیم وظیفه خود را انجام نداده‌ایم اگر مسئولین مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند مردم هم قطعاً دلشان با انقلاب است.

بی‌نیاز ادامه داد: هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد مانند صدام، اوکراین و این ثابت شده هر کسی به آمریکا غرب و اسرائیل تکیه کرده است خیانتش را دیده است.

وی با اشاره به جنگ غزه گفت: جنگ زمینی را شروع کرد که حماس را نابود کند، حدود سه ماه است که جنگ زمینی را شروع کرده است و در آینده نزدیک خسارت‌های رژیم صهیونیستی مشخص خواهد شد آنها شکست خوردند ولی طاقت گفتن آن را ندارد برای اینکه هواس مردم را از شکست خود پرت کنند ممکن است دست به عملیات‌های دیگری بزند مانند بمباران کردن‌ها در لبنان و مناطقی دیگر.

امام جمعه جزیره کیش با اشاره به اینکه هفته گذشته در جزیره کیش هفته شهدای گمنام غواص بوده است و دومین کنگره شهدای غواص بوده است، عنوان کرد: لازم می‌دانم تشکر کنم از سازمان منطقه آزاد کیش و سپاه ناحیه کیش، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش از رسانه‌ها و صدای سیما تشکر می‌کنم که حضور پررنگی داشتند و از تمام مردم شریف جزیره کیش تشکر عرض می‌کنم که مارا همراهی می‌کنند.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه‌های معنوی‌های دیگری را هم شاهد باشیم در جزیره کیش لازم است که برنامه‌های معنوی و انقلابی دیگری هم برنامه‌ریزی شده و پخش شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از