حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

هرمزگان بارانی می‌شود

هرمزگان بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: روزهای پنجشنبه تا ظهر شنبه فعالیت سامانه بارشی در استان پیش‌بینی می‌شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش باد با احتمال گرد و غبار خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: طی امروز چهارشنبه افزایش بادهای جنوب شرقی برروی دریا پیش‌بینی می شود و دریا متلاطم خواهد شد. توصیه می‌شود تردد شناورها بویژه سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد. در ساعات بعدازظهر نیز افزایش و گذر ابر برروی آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: روزهای پنجشنبه تا ظهر شنبه، ۲۵ تا ۲۷ آبان، فعالیت سامانه بارشی در استان پیش‌بینی می‌شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش باد با احتمال گرد و غبار خواهد شد؛ همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست. توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و یستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از صعود به ارتفاعات اجتناب شود.


سی‌سی‌پور افزود: دریا نیز طی این مدت نسبتاً مواج خواهد شد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد.

وی مطرح کرد: عمده بارشهای این سامانه در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز، جزایر، سواحل و مناطق مرکزی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی طی امروز، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است و روزهای پایانی هفته جاری، افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش دمای بیشینه ( ۲ تا ۴ درجه سلسیوس) پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از