حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امامان جمعه هرمزگان تاکید کردند:

هرمزگانی‌ها در انتخابات پیش‌رو مانند همیشه می‌درخشند

هرمزگانی‌ها در انتخابات پیش‌رو مانند همیشه می‌درخشند

امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان همیشه در مشارکت در انتخابات درخشیده است، گفتند: مردم با بصیرت و آگاه هرمزگان آماده برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان همیشه در مشارکت در انتخابات درخشیده است، گفتند: مردم با بصیرت و آگاه هرمزگان آماده برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری هستند.

اصلح گزینی را مد نظر قرار دهید

امام جمعه هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان همیشه در مشارکت در انتخابات درخشیده است، گفت: مردم با بصیرت و آگاه هرمزگان آماده برگزاری انتخابات هستند و با حضور خود در پای صندوق‌های رای تو دهنی که در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان این مرز و بوم زده بودند را تکمیل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اصلح گزینی را مد نظر قرار دهید و بهترین‌ها را برای نمایندگی مجلس و خبرگان انتخاب کنید و کاندیدها و طرفداران آن‌ قانون مداری در تبلیغات را انجام دهند.

عبادی‌زاده خطاب به نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد: هیچ گاه کاندیدهای دیگر را تخریب نکنید و وعده‌های کاذب به مردم ندهید و کار نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت بر آن است و مسئولیت کارهای دولتی بر عهده آن نیست و نباید در تبلیغات خود وعده‌های ساخت پل و خیابان و... بدهید.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان مهمترین وطیفه را در کشور دارد، مطرح کرد: آینده و ریل‌گذاری آینده کشور در دست نمایندگان خبرگان است و شناساندن رهبرو نظارت بر رهبر دست آنها است و بعد از امام راحل یک انتخاب درست  توسط مجلس خبرگان صورت گرفت که ما همچنان برکت آن را می‌بینیم.

جشن شعبانیه باید مردمی و گسترده‌ باشد

امام جمعه کیش گفت: در آستانه نیمه شعبان ولادت امام زمان (ع) را تبریک عرض می‌کنم ایام بسیار با برکتی است، باید به عنوان منتظران ظهور و یاران حضرت مهدی عجل اللّٰه اعلام آمادگی می‌نماییم و اعلام آمادگی به این است، که این ایام باید متفاوت باشد، کسی که آماده هست و منتظر مهمان عزیزی است. همه جا را مرتب می‌کند و باید بهترین تزئینی را در این ایام شاهد باشیم، جشن شعبانیه باید مردمی فراگیر و گسترده‌باشد هر کس وارد جزیره شود بفهمد که ما منتظر کسی هستیم و آمادگی استقبال و یاری از او را داریم. 

بی‌نیاز بیان کرد: پنج اسفند آغاز عملیات و الغیر ۹ در سال ۱۹۹۳ می باشد.  تمامیت ارضی و مرزهای ما آماج تهدیدات شد ولی انقلاب اسلامی و جوانان مومن و انقلابی از آن حفاظت کردند و معجزه دار با ر شادت و اخلاص و ایثار و تلاش دشمنی را شکست داده و پیروزی را برای ملت شریف ایران به ارمغان آوردند.


وی تصریح کرد: الحاق دو ناوشکن جدید شهید شیرازی شهید حسن باقری، که هر کدام قابلیت حمل یک موشک انداز و یک بالگرد را دارد و رادار گریز بود و سیلوهای عمود پرتاب موشکهای پدافندی را تا ۷۰۰ کیلومتر دارد، دستاورد بزرگ جدید است که موجب تشکیل اولین ناوتیپ سنگین سپاه پاسداران شده و توان رزمی سپاه را بالا برده و یا هم افزایی نیروی دریایی سپاه دارتش در جنوب کشور برتری دریایی ایران در آبهای دور دست افزایش یافته‌است.

انتخابات ابزار مهمّ قوّتِ کشور است

امام جمعه رودان با اشاره به انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نقش این دو مجلس در نظام اسلامی افزود: یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور انتخابات است و اهمّیّت مجلس خبرگان «انتخاب رهبر مناسب در موقع لازم» و «مراقبت از حفظ شرایط حیاتی رهبر در طول زمان» است و مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار آینده‌ی کشور می‌باشد که از طرف دیگر حضور پُرشور مردم در انتخابات، وحدت ملّی و انگیزه‌ی ملّت برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و این خیلی مهم است، لذا نگاه دوست و دشمن به این انتخابات و حضور مردم می‌باشد.

حجت‌الاسلام بارانی تصریح کرد: عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعیت فعلی اقتصادی، گزینه‌ی مناسبی نیست اما برعکس انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولان لایق و حلال مشکلات است و مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور را به‌دنبال دارد و مشارکت کم انتخاباتی مردم، منجر به بروز آسیب‌های امنیتی است.

وی گفت: حضور در انتخابات به مراتب مؤثرتر از قدرت نظامی، نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملی است که بنابراین عدم حضور، نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

امام جمعه رودان با بیان اینکه قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود و دشمن را ناامید می‌کند ضمن دعوت به تواصی حضور در انتخابات اظهار کرد: هر برگ رای شما تیری است در قلب دشمن، این یک واقعیت می‌باشد و به همین دلیل است که ان سردار مجاهد میدان دفاع مقدس و دفاع از حرم میگوید حاضرم همه سال‌های مجاهدت خود را در ایران و سوریه با یک برگ رای شما عوض کنم چون او می‌داند دشمن به دنبال چیست؟ و حضور شما در میدان چه ضربه محکمی به این دشمن خون‌آشام، گرگ‌صفت می‌زند.

حجت‌الاسلام بارانی انتخاب اصلح را مساله مهم دیگر در میدان انتخابات ارزیابی و تاکید کرد: اصلح ویژگی‌هایی دارد که باید شخصیت و عملکرد و سابقه افراد را با این شاخص ها سنجید که در کلام امامین انقلاب بارها بیان شده‌اند و حضرت امام خمینی بارها فرمودند که باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحى است تا این‌که بتوانید رأى بدهید و این‌که این آدم یک آدم خوبى، اول وقت نمازش را می‌خواند و نماز شب می‌خواند و این براى مجلس کفایت نمى‌کند.

امام جمعه رودان ادامه داد: مجلس اشخاص سیاسى لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سیاستمدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد و باید تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهورى اسلامى باشد لکن این مسائل هم باشد و مقام معظم رهبری نیز همواره در دیدار‌های خود بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده است.

وی در بیان شاخصه‌های کاندیدای اصلح اشاره کرد و عنوان کرد: شاخصه‌‌های آن‌ها باید کارآمدی مدیریتی، دارای عقلانیت و شجاعت در عمل، دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم، بصیر، با تدبیر و با برنامه‌، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به ارزش‌های اسلام، انقلاب ملت، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر دشمن، مومن و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری، صداقت با مردم و فسادستیز باشد.

نماینده مجلس باید همت جهادی داشته باشد

 
امام جمعه سیریک  با تأکید به مردم گفت: نماینده ای برای مجلس انتخاب کنید که همت جهادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: نماینده ای انتخاب کنید که انقلابی و بوی حاج قاسم بدهد و خطش با خط دشمن جدا باشد.

وی همچنین تاکید کرد: نماینده باید در جهت آرمان های کشور قدم بردارد، چونکه آرمان های کشورما آرمان‌های شهیدان است.

وی از طرفی به کاندیداهای مجلس تاکید کرد: کاندیداهای مجلس از اشرافگری فاصله بگیرند و مهمتر اینکه راستگو و همراه مردم باشند.
 
انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است 

 امام جمعه حاجی آباد گفت: همه ما باید در انتخابات که رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است شرکت کنیم و افرادی توانمند، کارآمد، شجاع و در عمل خستگی ناپذیر و جهادی که از شاخصه های یک نماینده اصلح است را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی گفت : رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی هفت توصیه مهم در مورد انتخابات را بیان داشتند که از مهمترین توصیه ها این بود که انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری است در واقع راه اصلاح کشور انتخابات است و همه ما باید در آن شرکت کنید و مردم نیز در انتخابات باید به دنبال افراد اصلح باشند و توصیه مهم بعدی اینکه کسانی که در انتخابات وارد شده اند از بد دهنی،توهین و سیاه نمایی اجتناب کنند و اختلافات سلیقه ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ملت ایران در مقابل دشمنان تاثیر بگذارد و بر اساس این توصیه های مقام معظم رهبری همه ما باید در انتخابات‌ که رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است شرکت کنیم و افرادی توانمند،کارآمد،شجاع و در عمل خستگی ناپذیر و جهادی که شاخصه یک نماینده اصلح است را انتخاب کنیم.

امام جمعه حاجی آباد در بخش دیگری از خطبه ها ضمن گرامی داشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت : سربازان گمنام امام زمان(عج) همواره در گمنامی از جان گذشتگی ها و فداکاری های زیادی را برای ایجاد امنیت در ایران اسلامی از خود نشان داده اند که قدردان زحمات و تلاش های این عزیزان هستیم .

امام جمعه موقت میناب اظهار کرد: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و بسیار چشم‌گیر است، این را بدانیم، انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است.

وی افزود: حضور حداکثری در انتخابات و پای صندوق‌های رای بیعت با امام و شهیدان است و موجب سربلندی نظام اسلامی و اعلام وفاداری مجدد به نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت میناب، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نیز یک انتخابات بسیار موثر و مهم در نقاط عطف تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند و به اقتدار و عظمت ایران می‌اندیشند، وظیفه قاطعانه آنان، مشارکت در انتخابات است.

سهرابی اظهار کرد: وظیفه عزیزان حزب‌اللهی فقط شرکت در انتخابات نیست، بلکه وظیفه هر یک، آن است که مُبَین و مبلغ باشند، دستاوردهای انقلاب را تبیین و جامعه را دلگرم به حضور در انتخابات کنند.

وی اضافه کرد: این وظیفه ما و یکایک شماست و هیچ عذری مقبول نیست، در پیشگاه خدا باید جواب دهیم.

خطیب جمعه بیان کرد: فارغ از نقش مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، امروز حتی یک رای شما نیز، ریختن رای به صندوق اقتدار ایران، ناامیدکننده دشمنان، عظمت ایران و امید بخشی به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب در جهان است.

 
انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از