حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان:

نبود کتابخانه زیبنده شهر رویدر نیست

نبود کتابخانه زیبنده شهر رویدر نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به اجرای فعالیت‌های مختلف در کتابخانه‌ها گفت: زیبنده شهر و مردم فرهنگ دوست رویدر نیست که تاکنون کتابخانه نداشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، اعضای شورای شهر و شهردار رویدر با هدف همفکری جهت ایجاد کتابخانه عمومی در شهر رویدر با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، عبدالحکیم جعفری شهردار رویدر به بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش عمرانی و فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: طرح کتابخانه عمومی شهر رویدر از مرحله مطالعاتی و طراحی عبور کرده و پی کنی ان انجام گرفته است اما مدت‌هاست در همین مرحله باقی مانده است.

فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت‌گرفته اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین مرکز فرهنگی هر منطقه باید در اولویت ساخت‌وسازهای عمرانی باشد‌.

وی تصریح کرد: اختصاص بودجه عمرانی کشور به طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده در اولویت قرار دارد، بنابراین باید همه تلاش خود را برای سریع‌تر کردن روند اجرایی پروژه‌های فرهنگی بکار گیریم.

محمدی گفت: پس از ساخت کتابخانه توسط خیرین یا دولت، نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام به تجهیز، زیبا گسازی و جذب نیروی کتابدار متخصص و در آینده تعمیر و نگهداری فضا و تجهیزات خواهد نمود تا نقش خود را در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایفا کند.

وی در پایان از پیگیری احداث کتابخانه کوچک در ساختمان شهرداری رویدر در آینده نزدیک و بازدید میدانی از فعالیت های عمرانی و فرهنگی در جهت ترویج کتابخوانی با حضور کارشناسان در شهر رویدر خبر داد.

گفتنی است، در این دیدارعبدالحکیم جعفری شهردار، صدیق علی‌نیا رییس شورای شهر، عبدالله فرهادی نایب رییس، سلیمان خورشیدی و طاهره طاهری از اعضای شورا شهر رویدر حضور داشتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از