حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

موکب‌داران اقامه‌ کنندگان زیارت هستند

موکب‌داران اقامه‌ کنندگان زیارت هستند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اقامه نماز و فعالیت موکب‌داران دارای وجه تشابه مختلفی است، گفت: موکب‌داران اقامه کنندگان زیارت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هرمزگان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در آئین مراسم معارفه مسئول ستاد عتبات عالیات استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به خداوند را بر اساس روایات، تفکر و تعقل دانست و اظهار کرد: فیلسوفان و اهالی منطق، انسان را بر اساس تفکر کردن و داشتن قدرت تعقل تعریف می‌کنند و وقتی منزلت انسان با سایر موجودات مقایسه می‌شود، عقل و قدرت تفکر انسان مهم‌ترین ویژگی برتری انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ذکر این نکته که عمل به واجبات و تفکر در نعمات و صفات خداوند و جهان توصیه امامان است، عنوان کرد: اگر هر روز از زندگی خود را با تفکر و تعقل در اسماء خداوند پیش ببریم، زودتر از افرادی که با عبادت‌های سخت و انجام غالب مستحبات به کمال و تقرب الهی خواهند رسید.

عبادی‌زاده با ذکر این نکته که اقامه نماز در جامعه با نماز خواندن متفاوت است، بیان کرد: وظیفه مومنان است که پس از تشکیل حکومت اسلامی، اقامه نماز را در دستور کار خود قرار دهند. گفته نمی‌شود نماز را بخوانند بلکه اقامه نماز در روایات مورد تاکید است. اقامه نماز به صورت کلی یعنی فرهنگ‌سازی و بسترسازی گسترش فرهنگ نماز در جامعه است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز و فعالیت موکب‌داران دارای وجه تشابه مختلفی است، بیان کرد: افرادی که به زیارت عتبات عالیات می‌روند به اندازه موکب‌داران و فعالان این حوزه ثواب کسب نمی‌کنند چراکه آن افراد زائر محسوب می‌شوند در صورتیکه موکب‌داران اقامه کنندگان زیارت هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از