حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد:

موفقیت طرح آرامش در شهر بندرعباس

موفقیت طرح آرامش در شهر بندرعباس

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آرامش در شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز علی‌اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم ماموریتی نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق موادمخدر و همچنین عرضه‌کنندگان در سطح معابر است.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه افزود: از طرفی دیگر، مطالبه به حق مردم از انتظامی، جلوگیری از تردد معتادان متجاهر و خرده فروشانی است که در بخشی از شهر به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر مبادرت به فروش مواد مخدر می‌کنند.

 

سردار جاویدان همچنین گفت: در همین راستا و با توجه به بازگشایی مدارس و با هدف ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در اماکن و مناطق مراکز آموزشی، طرحی تحت عنوان «آرامش در شهر» به مدت پنج روز در سطح شهر بندرعباس توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان و با همکاری نیروی انتظامی مرکز استان اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح با یک برنامه‌ریزی و برآورد اطلاعاتی خوب که از قبل این افراد شناسایی و اماکن مورد رصد قرار گرفته بودند، اجرا شد، تصریح کرد: به موجب اجرای این طرح، ۱۳۵ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر به همراه با مواد و ابزار توزیع دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان سپس افزود: در این طرح، ۹۰۴ معتاد متجاهر که در سطح شهر بندرعباس که جلوه بسیار بدی به محیط شهری ایجاد کرده بودند و بعضاً سرقت نیز انجام می‌دادند یا تکدی‌گری و مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کردند دستگیر و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

 

سردار جاویدان اضافه کرد: تعداد ۱۷ دستگاه خودرو مربوط به افراد خرده‌فروش توقیف شده و از ۲۵۱ واحد مسکونی یا مراکز صنفی بازدید بعمل آمده که در اغلب این واحدها، مواد مخدر کشف شده است و در همین راستا هشت واحد مسکونی و ۲۷ واحد صنفی که غالباً عطاری‌ها بودند که عرضه‌کننده مواد مخدر دارویی ازقبیل قرص متادون، قرص‌های روانگردان و ... هستند، شده است، توقیف و پلمپ شدند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب دادستان بندرعباس، سازمان بهزیستی استان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مجموعه انتظامی مرکز استان و همچنین مجموعه مبارزه با مواد مخدر افزود: تمامی مجموعه‌های یادشده با یک نگاه اعتقادی مبنی بر اینکه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم، طرح «آرامش در شهر» را اجرا کردند و مطمئنا این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان به کشفیات طرح «آرامش در شهر » اشاره کرد و گفت: همکاران ما در اجرای این طرح موفق به کشف بیش از ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ده‌ها هزار قرص شدند.

 

جاویدان تأکید کرد: در اجرای طرح «آرامش در شهر»، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر بوده است، البته در همین ایام، در خصوص مقابله با عناصر اصلی نیز کشفیات بسیار زیادی داشتیم که در نشست خبری هفته فراجا، آمار کلی عملکرد را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

وی  در ادامه سخنان خود از مردم تقاضا کرد در صورت مشاهده افرادی که منازل خود را به محلی برای تردد معتادان متجاهر تبدیل کرده‌اند یا واحد‌های صنفی متخلف که اقدام به فروش مواد مخدر دارویی و قرص‌های روانگردان می‌کنند از طریق شماره تماس ۱۱۰ یا شماره تلفن ۱۲۸، موارد را به پلیس مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند و مطمئن باشند پلیس به عنوان خادمان مردم و سربازان ولایت در مجموعه انتظامی استان با نگاه اعتقادی و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهند کرد.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد: طرح آرامش در شهر آخرین طرح نیست بلکه این طرح‌ها به فضل الهی و با همراهی و همکاری مردم و حمایت دستگاه قضایی استان داشته و دارند، استمرار می‌بخشیم به گونه‌ای که شاهد شهری پاک در این جغرافیا در کشور اسلامی ایران باشیم.

 

انتهای خبر/

موفقیت طرح آرامش در شهر بندرعباس

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از