حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان:

دانشجویان برای حل مسائل مهم کشور تمرین کنند

دانشجویان برای حل مسائل مهم کشور تمرین کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان، مطالبه‌گری از ویژگی‌های ذاتی دانشجویان عنوان کرد و گفت: این قشر تاثیرگذار جامعه برای حل مسائل مهم کشور، تمرین کنند.

محمدحسین رنجبر در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: روز ۱۶ آذر تداعی‌گر یک روز بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ این مرز و بوم است، دانشجویان در این روز، یک مطالبه به حقی را بیان کردند که آن مطالبه، استکبارستیزی بود با استعمارگرانی که در زمان قبل از انقلاب اسلامی، در جای جای مسایل تصمیم‌گیری کشور نفوذ کرده بودند لذا دانشجویان، روشنگری کرده و خون خود را اهدا کردند تا سرنوشت کشور تغییر پیدا کند و به نوعی از زیر یوغ استعمار و تسلطی که بر کشور داشتند رهایی یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: هرساله در محل این دانشگاه، شرایطی فراهم می‌شود تا دانشجویان وضعیت متفاوتی را تجربه کنند، در این روز برنامه‌های مختلفی ازقبیل برگزاری جشن روز دانشجویی، دعوت از مسئولان جهت پرسش و پاسخ و مطالبه‌گری در دستور کار قرار می‌دهند.

رنجبر ادامه داد: معتقدم شور و نشاط روز دانشجو برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است لذا دانشگاه باید شرایط لازم را برای تحقق این امر مهم فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند در چنین شرایطی حضور داشته باشند و عرصه‌های فرهنگی را در اختیار بگیرند و از بنده به عنوان رئیس دانشگاه گرفته تا سایر مسئولان، مطالبه‌گری کنند و از سوی مسئولان باید پیگیری شود.

وی، مطالبه‌گری را یکی از ویژگی‌های ذاتی دانشجویان عنوان و تصریح کرد: دانشجویان جوانان آگاه و مطالبه‌گر هستند و انتظار می‌رود مطالبه گری به حق داشته باشند و مسئولان نیز باید برای پاسخگویی به این مطالبات و پیگیری مطالبات به حق دانشجویان تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان به نقش دانشجویان در حل مسائل مهم کشور اشاره کرد و گفت: اغلب دانشجویان به دنبال حل مهم کشور هستند و دانشگاه هم باید محلی برای حل مسائل کشور باشد تا دانشجویانی که به دنبال انجام کارهای پژوهشی هستند عملا به دنبال حل مسئله یا مشکل می‌روند لذا از دانشجویان انتظار داریم به عنوان آینده‌سازان این مملکت، از هم اکنون برای حل مسائل کشور تمرین کنند.

رنجبر اضافه کرد: دانشگاه باید دانشگاه حل مسئله باشد و دانشجو نیز باید به کمک جامعه بیاید، لذا در رشته‌های مختلف این زمینه وجود دارد که دانشجویان، کارهای تحقیقاتی را انجام دهند و از نظرات اساتید خود بهره ببرند و به دنبال رصد و کشف مسائل بروند و راهکارهای علمی را برای حل آنها ارایه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از