خبر های امروز : 0
سیاسی | - شماره خبر : 5181
1403-07-07 21:05 https://hormoz.ir/short/Vlj8o
برادرم برای دفاع از تمامیت ارضی ایران جنگید
خواهر سردار شهید غلامشاه ذاکری قشمی گفت: برادرم برای دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به جبهه رفت و فرمانده گردان‌های غواص شد.

 فاطمه ذاکری قشمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: شهید غلامشاه ذاکری قشمی در دوران انقلاب با این که مدرسه بود،  به کارهای شعارنویسی علیه رژیم منحوس پهلوی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) مشغول بود.

وی در ادامه افزود: برادر شهیدم خیلی هوای ما را داشت و همیشه به ما می‌گفت اولویت شما زنان، حفظ حجاب و حیا عفت شماست که شمارا پیش حضرت فاطمه زهرا(س) سربلند می‌کند.

خواهر شهید ذاکری قشمی ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز به کار این انقلاب ناب محمدی، برادرم ابتدا به استخدام کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان قشم و بعد به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و سپس فرمانده سپاه قشم شد. 

ذاکری قشمی بيان داشت: پس از مدتی با اصرار فراوان، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد، با توجه به اهمیت دفاع مقدس و دفاع از دین و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به جبهه رفت و فرمانده گردان‌های غواص شد و توپ پینگ پنگ با اشنوکر غواصی یکی از ابداعات این شهید بود.

وی اضافه کرد: برادرم غلامشاه، در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در نقطه وصال خود، جزیره ام‌الرصاص به آرزوی دیرینه‌اش که وصال معبود بود رسانید و چه خوش این آیه قرآن معنی پیدا کرد که: «ان الله اشتری من المومنین انفسهم واموالهم بان لهم الجنه»

گفتنی است، سردار شهید غلامشاه ذاکری در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای اصیل و متدین در جزیره قشم دیده به جهان گشود.

انتهای خبر/

نظرات