حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس دانشگاه پیام نور بوموسی:

مسئله حجاب بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش بود

مسئله حجاب بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش بود

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بوموسی با اشاره به اهداف دشمن از ایجاد اغتشاشات سال گذشته گفت: مسئله حجاب و فوت مهسا امینی بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش بود.

ابوذر حافظی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «هرمز»، با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: در سال‌های ۸۷، ۸۸، ۹۶ و سال ۹۸ هم مشابه این مسائل رخ داد، من قبول دارم این اتفاقی که یک‌دفعه افتاد، هم از نظر سطح وسیع‌تر بود و هم از نظر عمق، عمیق‌تر و هم مدتش طولانی‌تر بود، به تعبیر مقام معظم رهبری، «اینها در گذشته هربار از یک واژه استفاده می‌کردند؛ یا حمله نظامی بود یا محاصره اقتصادی و یا جنگ رسانه‌ای؛ اما این دفعه یک جنگ ترکیبی علیه ما شروع کردند و همه هم متحد شدند؛ یعنی ما شاهد بسیج حکومت‌های اروپایی و آمریکا و صهیونیسم، رسانه‌های بین‌المللی و حتی بعضی از مجامع بین‌المللی، بعضی از ایرانی‌های خارج از کشور و برخی سلبریتی‌ها بودیم».

سرپرست دانشگاه پیام‌نور شهرستان بوموسی با تأکید بر اینکه فوت مهسا امینی، دلیل اصلی اغتشاشات سال گذشته نبود، افزود: این اتفاق، تنها یک جرقه بود، برخی نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در ساحت اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ و دیپلماسی در داخل کشور وجود دارد؛ این اشکالات را ما باید کشف و درک کنیم و آنها را بفهمیم و حل کنیم.

وی اذعان داشت: این مسئله که حجاب بهانه‌ای برای این اغتشاشات بود و بنا بود یک آشوب در کشور اتفاق بیفتد، با چند گزاره وضوح‌اش بسیار عیان می شود؛ با استفاده از این مطلب می‌شود سوال دیگری از دل ماجرا در آورد که چرا بهانه برای وقوع اغتشاشات، ماجرای حجاب اجباری شد، یعنی چه مسئله‌ای در این حوزه وجود داشت که تبدیل به بهانه شروع آشوب‌ها بشود؛ به نظر می آید الان بیشتر در مورد این مسئله باید صحبت کنیم.

حافظی ادامه داد: از همان شب‌های اول شروع این اغتشاشات، این شعار که «هدف اصلی نظام است» بسیار گسترده پخش شد این موضع‌گیری، روز اول ماجرا بود که لیدرهای اغتشاشات گرفتند و تکلیف را روشن کردند که موضوع حجاب نیست؛ و با جنبشی که یک مطالبه مشخص اجتماعی یا صنفی داشته باشد، طرف نبوديم و حوادث سال گذشته یک اتفاق و آشوبی بود که یک مطالبه براندازانه داشت.

وی گفت: چند ماه قبل از این آشوب‌ها، صوتی از «مسیح علینژاد» بیرون آمد که در آن تصریح می‌کرد که حجاب نماد جمهوری اسلامی است و ما در حال مبارزه با جمهوری اسلامی هستیم و مقابله با حجاب به عنوان نماد جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم، این خود نشانه دیگری برای بهانه بودن مسئله حجاب در اغتشاشات سال گذشته است.

سرپرست دانشگاه پیام‌ نور بوموسی ادامه داد: قرارداد مسیح علینژاد با دولت آمریکا و میدان‌داری حزب کومله در اغتشاشات سال گذشته نیز نشانه‌های دیگری هستند که معلوم می‌شود هدف کلانی در پشت این ماجرا وجود دارد.

وی همچنین گفت: از دستگیری‌های افراد هم مشخص شد که بسیاری از لیدرهای اغتشاشات با حزب کومله در ارتباط بودند؛ اگر واقعاً این ماجرا صرف یک خواسته اجتماعی به نام «حجاب» بود، چرا این مسئله با هیچ کدام از سوابق حزب کومله و اهداف و سیاست‌های آن‌ها سازگاری ندارد؛ قطعا اگر ماجرا صرفاً معطوف به حجاب بود، باید گروه‌های دیگری از مخالفان جمهوری اسلامی میدان‌داری می‌کردند.

حافظی بیان داشت: ماجرای داعش و حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم که دیگر اوج این مسئله بود. هر آنچه درباره کومله می‌توان گفت درباره داعش به مراتب جدی‌تر است و در نهايت مي‌توان گفت ماجرای حجاب و فوت «مهسا امینی» یک بهانه برای ایجاد اغتشاش بود.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور بوموسی در بخش دیگری از سخنان خود به علل شکست امپراتوری دروغ اشاره و تصریح کرد: دليل شكست دشمن را همانطور كه رهبر انقلاب فرمودند: «خیال می‌کردند ملت ایران به علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آن‌ها همراهی خواهد کرد. خیال می‌کردند با تشویق چند عنصر خودفروخته به پناهندگی به کشوری دیگر و لجن‌پراکنی علیه ایران، جوانان ما ناامید می‌شوند، در حالی‌که اشتباه کردند و کسی به آن‌ها اعتنایی نکرد.آن‌ها اشتباه کردند چرا که اراده و عزم جمهوری اسلامی از همه عوامل قدرت آن‌ها قوی‌تر و راسخ‌تر بود».

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از