حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

مذاکرات عزتمندانه حقوق ملت در عرصه بین‌المللی می‌شود

مذاکرات عزتمندانه حقوق ملت در عرصه بین‌المللی می‌شود

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: مذاکرات عزتمندانه سبب تقویت وحدت و غرور ملی می‌شود و عزم، حمایت و ارتقا حقوق شهروندان در عرصه بین‌المللی را به بار خواهد داشت.

ابراهیم نگهداری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: آنچه در ادبیات متعارف از حوزه حکمرانی می‌دانیم، بایستی مبتنی بر حکمرانی خوب باشد و در این امر به کارایی و میزان پاسخگویی دولت‌ها به شهروندان و قانون‌گرایی توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا در اصول حکمرانی ثبات سیاسی حاکم شود.

وی افزود: در این میان حمایت از بخش خصوصی یکی از اولویت‌های حکمرانان خوب باید مدنظر قرار گیرد و در همین راستا مقابله و کنترل فساد از ضروریات است.

استادیار اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بیان کرد: اگر اصول اساسی حکمرانی خوب را ما مبنا قرار دهیم هر آنچه اتفاق می‌افتد در چارچوب ارتقای حکمرانی خوب است از همین رو اگر مذاکره‌ای صورت گیرد و به دنبال احقاق حقوق ملت‌ها و حق آزادی، حیات، آموزش، بهداشت و مشارکت سیاسی باشیم همه اینها و تمامی حقوق در قانون به‌عنوان حق اساسی و بنیادین ملت‌ها اشاره شده و در چارچوب حکمرانی خوب باشد.

نگهداری ادامه داد: اگر تلاش دولت های مرکزی از قوای مجریه، قوه مقننه و قضاییه در کنار دولت‌های محلی مانند فرمانداری و شهرداری هستند و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط که جامعه مدنی را شکل می‌دهند باید تعاملات با همدیگر را گسترش دهند و در کنار آنها بخش خصوصی که در واقع مردم هستند را در تمامی مناسبات مشارکت دهند.

وی اظهار کرد: بازیگران قواعد بازی را به‌خوبی بشناسند و به‌درستی عمل کنند، طوری که بتواند در چارچوب حکمرانی خوب امر پاسخ‌گویی و عدالت، کنترل فساد و حمایت از بخش خصوصی و پاسخ‌گویی در برابر شهروندان رعایت شود.

استادیار اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عنوان کرد: مذاکره عزتمندانه همین است که با رعایت احترام و انصاف حقوق ملت‌ها را دنبال کرد و مذاکره قوی باعث موقعیت بهتری برای کشورها هست و این موقعیت امکانات و شرایط بهتری را به نفع مردم تضمین می‌کند و در عرصه بین‌المللی احترام‌های زیادی برای کشورها به دنبال خواهد داشت.

نگهداری گفت: مذاکرات عزتمندانه سبب تقویت وحدت ملی و حس غرور ملی را تقویت می‌کند و عزم، حمایت و ارتقا حقوق شهروندان در عرصه بین‌المللی را به بار خواهد داشت.

مذاکره شرافتمندانه اقدامی عاقلانه برای دستیابی به حقوق مردم است.

وی همچنین مذاکرات شرافتمندانه اقدامی عاقلانه برای دستیابی به حقوق مردم دانست و تأکید کرد: در اصول حکمرانی باید ثبات سیاسی وجود داشته باشد و حمایت بخش خصوصی اولویت حکمرانان خوب باشد و مبارزه با فساد و کنترل آن در واقع ضروریات حکمرانی خوب است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از