حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرماندار ویژه میناب تأکید کرد:

لزوم جدیت مدیران در اجرای طرح غربالگری دیابت

لزوم جدیت مدیران در اجرای طرح غربالگری دیابت

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه امنیت غذایی و سلامت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است، گفت: مدیران اجرایی در حوزه سلامت و طرح غربالگری دیابت باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ مجید سلحشور، در حاشیه جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی میناب اظهار کرد: چگونگی اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و پر فشاری خون تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شدو مقرر ش با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بسیج، این طرح در سطح شهرستان اجرایی شود.

وی با تاکید براینکه پیشگیری بهتر از درمان است بیان داشت: فشار خون بالا، دیابت و برخی از بیماری‌ها هستند که با آگاهی و تشخیص به موقع، کنترل و درمان می‌شوند که یکی از اهداف مهمی است که پویش ملی سلامت آن را دنبال می‌کند.


سلحشور یادآور: به منظور اجرای بهترین پویش، در کنار مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های سیار غربالگری نیز در برخی محلات به همت کارکنان بهداشت و درمان برپا شده و اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب در خصوص طرح پویش غربالگری گفت: ما از تمام شهروندان ۱۸ سال به بالا می‌خواهیم با دردست داشتن کد ملی و به صورت ناشتا، در شهرها به نزدیکترین پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت و در روستاها به مرکز بهداشتی درمانی یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

عبدالعظیم احمدپور افزود: طرح پویش ملی سلامت تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور در حال اجراست، در این پویش تمام افراد ۱۸ سال و بالاتر، تحت غربالگری پرفشاری خون دیابت قرار می‌گیرند.


وی در مورد اهمیت اندازه‌گیری مقدار قند و فشار خون گفت: امروزه به دلیل گسترش سبک زندگی ناسالم، این دو بیماری بصورت خاموش در جامعه گسترش یافته اند، و اگر فرد مبتلا، سبک زندگی خود تغییر ندهد و به موقع برای درمان و کنترل بیماری‌اش اقدام نکند، می‌تواند در معرض عوارض مهمی مثل حملات قلبی ، سکته‌های مغزی، نارسایی کلیه و دیالیز و حتی قطع عضو قرارگیرد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد:« پویش ملی سلامت» فرصتی است که در آن، افرادی که مبتلا به بیماری هستند ولی خودشان از بیماری خود اطلاع ندارند شناسایی شوند و با آموزش‌های صحیح و تغییر سبک زندگی در کنار اقدامات درمانی، تا حد زیادی از بروز عوارض جدی بیماری جلوگیری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از