حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع):

ثمره هشت دفاع مقدس، مقاومت است

ثمره هشت دفاع مقدس، مقاومت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد ع هرمزگان گفت: ثمره دفاع مقدس؛ مقاومت است که امروزه سراسر دنیا را دربرگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و همه ایثارگران خانواده‌های شهدا جانبازان اظهار کرد: اصرار دارم درخصوص هر مطلبی که می‌خواهیم صحبت یا مطالعه کنیم ابتدا دلایل اصلی آن را ریشه‌یابی کنیم و سطحی به مطالب نگاه نکنیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان افزود: در حوزه دفاع مقدس اغلب مواقع سخنرانان، قلم به دستان و صاحبان تریبون سطحی صحبت یا مطلب یادداشت می‌کنند، گاها در هفته دفاع مقدس، صاحبان تریبون در بین جوانان و نوجوانان، این‌گونه بیان می‌کنند که ۳۱ شهریورماه سال ۵۹، صدام فرد زیاده‌خواهی بود که برای گرفتن خوزستان، اروند و ... به کشور ما حمله کرد، وقتی زیاده‌خواهی صدام را علت جنگ تحمیلی عنوان می‌کنیم طبیعتاً ماحصل دفاع مقدس نیز در همین حد و اندازه پایین خواهد آمد و ثمره دفاع مقدس این است که ما یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم، البته این چیز کمی نیست اما سطحی نگاه کردن به مطلب است‌.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی ادامه داد: واقعیت قصه این است که ما نسبت به هر موضوعی باید عمیقاً نگاه کنیم و دلایل اصلی آن را بررسی کنیم، لذا اگر در خصوص هفته دفاع مقدس سؤال شود چرا و چه کسانی کشور به ما حمله کردند؟ باید پاسخ بدهیم کسانی به ما حمله و جنگ را آغاز کردند و پشت قصه بودند همان قدرت‌هایی (شرق و غرب) که در سال ۱۳۴۲ برای اولین بار در مقابل امام خمینی(ره) قرار گرفتند و در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف حمایت از تجزیه‌طلبی به میدان آمدند.

 

وی در ادامه اذعان داشت: همان کسانی که از سازمان تروریستی منافقین (شرق و غرب یا همان شوروی سابق و آمریکا) حمایت کرده و می‌کنند پشت پرده حمله صدام به ایران بودند، اینان دشمنان اصلی ایران و انقلاب اسلامی بودند، لذا شوروی سابق، آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای مرتجع منطقه به همان دلیلی که با انقلاب امام راحل در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ مخالفت کردند و این مخالفت‌شان همچنان ادامه دارد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان سپس اضافه کرد: در این میان، صدام تنها نقشی که دارد این بود که قدرت‌های بشری در عصر ما برای دست‌یابی به اهداف شوم خود، به یک عامل نیاز داشتند لذا با نگاهی به منطقه، متوجه زیاده‌خواهی صدام شدند که دنبال احیای عنوان «سردار قادسیه» بود، از طرفی دیگر غربی‌ها ترس و واهمه این را داشتند که هر لحظه ممکن است صدام به اسرائیل غاصب حمله کند لذا مصمم شدند که با یک تیر، دو نشان بزنند، صدام را به لحاظ زیاده‌خواهی پیش انداختند که به ایران حمله کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی در ادامه گفت: با ورود به مسئله، متوجه شدیم آمریکا، شوروی سابق و حامیانشان بودند که به دلایل مخالفت با انقلاب اسلامی به کشور ایران حمله کردند اینجاست که ثمره دفاع مقدس فرق می‌کند و نتیجه این می‌شود که ما در مقابل آمریکا، شوروی سابق، کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای مرتجع منطقه دوام آوردیم چراکه آنان هدفشان نابودی انقلاب اسلامی با متوقف و حصر این انقلاب ناب محمدی در جغرافیای ایران بود. 

 

وی اضافه کرد: دشمنان موفق نشدند که انقلاب اسلامی را نابود کنند و این انقلاب اسلامی بالنده و زنده هست و نه تنها متوقف و حصر در جغرافیای ایران اسلامی نشد بلکه در آمریکای لاتین، انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرده است لذا خروجی دفاع مقدس؛ مقاومت است که امروزه سراسر دنیا را در برگرفته است اما کف قصه، حداقل چیزی که ما بدست آوردیم در مقابل حداقل کسی بود که در مقابل ما بود، در مقابل صدام، یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تأکید کرد: یادمان باشد وقتی قصد صحبت کردن در مورد دفاع مقدس را داریم بدانیم که فرمانده هشت سال دفاع مقدس یک روحانی بود، امام خمینی ره فرمانده زمان جنگ بود و با کمال تأسف باید بگویم که در هفته دفاع‌ مقدس، از فرماندهی جنگ تحمیلی، کمتر سخن به میان می‌آید، امید است حقایق جنگ را بیشتر بفهمیم.

 

انتهای خبر/

ثمره هشت دفاع مقدس، مقاومت است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از