حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان مطرح کرد:

لزوم نگاه ویژه به حفظ تنوع زیستی هرمزگان

لزوم نگاه ویژه به حفظ تنوع زیستی هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: به دلیل برخورداری استان از اکوسیستم‌های خشک و گرم و دریایی و خشکی توأمان، تنوع زیستی و نگاه به حفظ آن باید بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حبیب مسیحی تازیانی امروز در همایش سیاره زمین در مقابل پلاستیک که در سالن اجتماعات شهرک مروارید برگزار شد با اشاره به آغاز هفته زمین پاک بیان داشت همین امر بهانه شده تا در این ایام بتوانیم برای حفظ کره خاکی، این روز را گرامی بداریم.

وی افزود: هر سال شعارهایی برای حفظ محیط زیست در این ایام تعیین می‌شود، آنچه در کره زمین و تغییراتی که در ن رخ می‌دهد اعم از تغییرات اقلیمی و تنش‌ها و کنش‌های اتفاق افتاده در کره زمین سبب شده تا بهانه‌ای شود تا همه دست به دست هم دهیم که به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ادامه داد: هر کسی به فراخور مسئولیتی که دارد در قبال پاکی زمین مسئول است از خانم خانه‌دار گرفته تا مسئولان بلندپایه، دانش آموزان و دانشجویان و افراد تاثیرگذار باید نقش خودشان را در حفظ محیط زیست پررنگ‌تر کنند و تمامی این نعمتی که باید برای آیندگان حفظ کنیم باید به عنوان ک برنامه مدون کوتاه مدت و بلند مدت برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

مسیحی تازیانی بیان داشت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری توأم از اکوسیستم‌های خشک و گرم و همچنین دریایی و خشکی، تنوع زیستی آن و نگاه به حفظ این تنوع زیستی باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: مناطقی که بکر هستند و ما به عنوان کلیدواژه‌های حفظ اکوسیستم‌های طبیعی و همچنین ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی و حفظ محیط زیست بکر برای آیندگان به آنها می نگریم باید از طریق همکاری‌ها و مشارکت‌ها تحقق یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان به شعار امسال اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری امسال را افزایش تولید با مشارکت مردم نام نهادند، برای رشد تولید و حفظ منابع مورد استفاده در امر مهم تولید با مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

مسیحی تازیانی تاکید کرد: قطعا برنامه‌های متعددی را در حوزه سازمان محیط زیست برای مشارکتی است و استان هرمزگان نیز با این نگاه مشارکتی، پیش‌نویس‌ها و برنامه‌هایی را به این سازمان اعلام می‌کند تا در جهت حفظ محیط زیست و ارتقای سطح کیفی آن بتوانیم کارهای مثمر ثمر و رو به تعالی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی در شعار امسال هفته زمین پاک وجود دارد کاهش پلاستیک و تولیدات آن است، لذا برنامه‌هایی در اداره کل محیط زیست استان تدوین شده است، مصوباتی در کارگروه پسماند سال گذشته به تصویب رسید که یکی از آنها، بحث مکلف کردن اصناف برای جلوگیری از توزیع پلاستیک‌های نامناسب مطابق با آئین‌نامه کاهش پلاستیک بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در پایان گفت امسال برای فرهنگ سازی در درون خانه‌های محیط زیست که به منشا فرهنگ در مکان‌های اجتماعی از قبیل مدارس دهیاری‌ها و مکان‌های ترویج فرهنگی هستند که از این طریق بتوانیم مولد فرهنگ‌سازی در کاهش پلاستیک عمل کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از