حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

قاچاق‌سوخت دانش‌آموزان را از مدرسه دور کرده‌ است

قاچاق‌سوخت دانش‌آموزان را از مدرسه دور کرده‌ است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز قاچاق سوخت پدیده‌ای است که در استان هرمزگان، بسیاری از دانش‌آموزان ما را از تحصیل دور کرده و بخشی از بازار را در حوزه حمل و نقل با چالش مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در شورای اداری هرمزگان با حضور رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: در سفرهای قبلی رئیس قوه قضائیه به هرمزگان مشکلات فراوانی در این استان رفع شد و باعث رضایتمندی مردم شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در هرمزگان با تلاش‌های شبانه روزی و در سال گذشته داشتند کارنامه بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشتند و از نماینده دولت سیزدهم در استان هرمزگان نیز قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه از برکات سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان بهره‌مند می‌شویم، بیان کرد: یکی از عمده مشکلات در شهر بندرعباس در خصوص زمین است که قبل از انقلاب چند نفر از ملاکین بزرگ سند به نام آنها صادر شده و بخش‌های زیادی در شهر ها و روستاها از مردم درگیر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: بخشی از این پرونده‌های با پیگیری دستگاه قضایی استان حل می‌شود اما یک چالشی است که شهر بندرعباس را به خود درگیر کرده است که نیاز به یک بررسی جدی است و اسنادی که در انقلاب صادر شده و آن اسناد قبل از انقلاب سندهای مقدم بوده با مشکل قضایی روبرو شده است.

وی اظهار کرد: بخش دیگری که کل استان را درگیر کرده است معیار و مبنای زمین‌های طبیعی تلقی می‌شود براساس تصاویر و عکس‌های هوایی سال ۴۶ است بیش از ۵۰ سال پیش است در حالی که بعضاً در شهر ها و روستاها که اکنون پیشرفت کرده‌اند و خانه سازی کردند و مردم با مشکل مواجه شدن این پرونده‌ها درگیر کرده است و مردم نگرانی دارند. اگر در مجلس است یا هیئت دولت تدبیری اندیشیده شود که مبنا سال ۷۰ قرار دهند و نگرانی مردم حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: قاچاق سوخت یک معضلی است که در استان‌ها به راحتی قابل حل نیست و نیاز به عزم و اراده جدی در راس حاکمیت است که تصمیمی در این رابطه گرفته شود.

عبادی زاده ابراز داشت: امروز قاچاق سوخت پدیده‌ای است که استان هرمزگان، بسیاری از دانش‌آموزان ما را از تحصیل دور کرده و بخشی از بازار را در حوزه حمل و نقل با چالش مواجه کرده و بسیاری از افراد هنجار شکنی‌های اجتماعی ایجاد کرده و تلفات جاده‌ای و قانون‌شکنی در راهنمایی و رانندگی او بسیاری از موارد که باعث نارضایتی جدی مردم شده است.

وی اظهار کرد: اگر نیروی انتظامی با تمام وجود به میدان آمده و دادگستری نیز و کنترل کار راحتی نیست با توجه به اینکه خط ساحلی هرمزگان تقریبا ۱۲۰۰ کیلومتر است و با احتساب جزایر ۲۲۰۰ کیلومتر ساحل آبی داریم و تقاضا کنیم که تدابیری اتخاذ شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: استان هرمزگان در حوزه برخورداری از قضات کمترین سهم دارد و نیاز است با تدبیر شما که جذب بصورت ویژه از واجدین شرایط از دانشگاهیان و حوزویان که این مشکل به تدریج حل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از