حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

امام‌جمعه بخش احمدی:

قیام ۱۵ خرداد بازآفرینی حماسه کربلا بود

قیام ۱۵ خرداد بازآفرینی حماسه کربلا بود

امام‌جمعه بخش احمدی گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد از لحاظ معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا است و امام (ره) با قیام ۱۵ خرداد حماسه کربلا را بازآفرینی کرد.

 حجت‌الاسلام فتح‌الله بهزادی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: بخشی از ملت ایران زمان حیات امام راحل یا به دنیا نیامده یا ایشان را درک نکرده‌اند و برای شناخت امام (ره) باید زندگی ایشان را مطالعه کرد تا ابعاد حکمرانی اسلامی مدنظر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را فهمید.

 وی افزود: یکی از شخصیت‌های که امام (ره) را درک کرده و می‌تواند ابعاد مختلف نظری ایشان را توضیح دهد استاد شهید مطهری است که در اولین ملاقاتی که با حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه دارد و از او سؤال می‌شود ایشان را چگونه یافتی، بیان می‌کند: امام (ره) به هدفش ایمان دارد و برای قیام در برابر ظلم و جور لحظه‌ای آرام نخواهد نشست.

 امام‌جمعه بخش احمدی بیان کرد: امام (ره) در اولین قیام خود که در ۱۵ خردادماه ۴۲ آغاز کرد و آن سخنرانی آتشین بر ضد شاه با تمام شجاعت و شهامت که برگرفته از ایمان راستین بود چنان انقلابی در دل مردم ایران به وجود آورد که پایه‌های استقرار حکومت اسلامی را در ایران به وجود آورد.

 بهزادی ادامه داد: اگر رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه بر دشمن سرتاپا مسلح جنگید صدام و استکبار جهانی جنگیدند؛ چون که هدف امام مبارزه با طاغوت بود و رزمندگان جبهه حق علیه باطل پیرو خط امام بودند.

 وی همچنین اظهار کرد: امام راحل (ره) پرچم مبارزه با طاغوت و پهلوی، استکبار جهانی، اسرائیل، آمریکا و منافقین را در دنیا برافراشت و اعلام برائت از مشرکین در حج را دوباره احیا کرد، همان‌گونه که پیامبر اسلام (ص) همه زندگی خود را فدای اسلام کرد، این فرزند پیامبر (ص) راه جد خود را ادامه داد.

 امام‌جمعه احمدی گفت: هدف امام راحل در ۲۲ بهمن ۵۷ به بار نشست و حکومتی با شعار و ارزش اسلام تشکیل شد و مبدأ آن قیام خونین ۱۵ خردادماه است که دنیا با سرفصل جدیدی از حکمرانی آشنا شد.

 بهزادی تأکید کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ماهیت واقعی رژیم پهلوی مشخص شد و می‌تواند گفت این قیام‌ها یوم‌الله است که باید گرامی داشته شود.

 وی خاطرنشان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد از لحاظ معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا است، و امام (ره) با قیام ۱۵ خرداد حماسه کربلا را بازآفرینی کرد و مردم تا پیروزی انقلاب عاشورای وارد میدان شدند و تا کنون ادامه دارد.

 امام‌جمعه احمدی گفت: امام (ره) در راهی که انتخاب کرد باایمان خود استقامت کرد و هیچ حادثه‌ای نترسید و مردم ایران نیز در کنار امام خود ایستادند و راه امام را با جانشین او و سکان‌دار انقلاب ادامه دادند و اکنون این نظام ولایی و بر پایه خون شهدا بالنده و پویا جاری و جریان دارد و خار چشم استکبار جهانی و امید مظلومان جهان شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از