حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان:

قیام عاشورا سرمشق آزادگی و عدالت‌خواهی است

قیام عاشورا سرمشق آزادگی و عدالت‌خواهی است

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان گفت: قیام و نهضت عاشورا یکی از وقایع بزرگ و بسیار تلخ  در تاریخ وجهان اسلام است و سرمشق شجاعت، ایثار، ایستادگی، آزادگی و عدالت‌خواهی است.

 شیخ محمد محبت‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: مقام، منزلت و جایگاه امام حسین رضی‌الله‌عنه به‌عنوان یکی از دو سرور جوانان اهل بهشت و پسر سیدنا علی و سیدتنا فاطمه الزهرا رضی الله عنهما، نوه و یکی از دو گل خوشبوی رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم در دنیا بر کسی پوشیده نیست.

 وی عنوان کرد: امام حسین (ع) همواره مورد احترام و محبت پیامبر و خلفای راشدین بودند و همه ایشان را دوست دارند همان‌طوری که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند احب الله من احب حسینا... امام شافعی رحمه‌الله محبت و حب اهل‌بیت علیهم‌السلام را واجب می‌داند و در این باره شعری دارد و می‌فرماید: یا آل بیت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) حبکم فرض من الله فی القرآن... کفاکم من عظیم القدر انکم من لم یصل علیکم لا صلاة له یعنی ای اهل بیت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم حب و دوست‌داشتن شما فرضی است که از جانب خداوند در قرآن آمده است همین در عظمتشان و منزلت و جایگاه شما کافی است هرآن کسی که در تشهد نمازش بر شما درود نفرستد او نماز ندارد.

 امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان تصریح کرد: قیام و نهضت سیدنا حسین رضی‌الله‌عنه یکی از وقایع بزرگ و بسیار تلخ  در تاریخ وجهان اسلام است واقعه‌ای که در دهم ماه محرم‌الحرام سال ۶۱ هجری در کربلا اتفاق افتاد و سرمشق شجاعت، ایثار، ایستادگی، آزادگی و عدالت‌خواهی است این قیام برای تحقق و اجرای عدالت بود نه ریاست و حکومت.

 محبت‌نیا افزود: امام حسین رضی‌الله‌عنه بنا بر احساس تکلیف علیه استبداد و دیکتاتوری طاغوت نالایق و خبیث آن زمان بنام یزید قیام کرد و با فداکاری، جانثاری و شهادت خود و یارانش بر دستگاه ظلم و جور یزید و یزیدیان پیروز شد تا قیامت نفرین و ننگ و خذلان و عذاب الهی بر ستمگران و جنایت‌کاران و همه کسانی باد که دستشان به خون پسر فاطمه رضی الله عنهما ویارانش آغشته است.

 وی خاطرنشان کرد: خون حسین مظهر بیداری درجهان است و به قول اقبال لاهوری خون او تفسیر این اسرار کرد، ملت خوابیده را بیدار کرد، عشق حسین به ادعا نیست به عمل به آرمان و راه حسین است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از