حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/02/18 | 2024/05/07

Logo

امام‌جمعه بندرعباس:

عدالت در دستمزدها باید موردتوجه قرار گیرد

عدالت در دستمزدها باید موردتوجه قرار گیرد

امام‌جمعه شهرستان بندرعباس کارگران سهم بسزایی در تولید دارند و از لحاظ دستمزد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرند و این مطالبه همه است و در آینده نگاه متفاوت شود و عدالت حقوقی در دستمزدها باید در کشور مورد بازبینی قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: شهید مطهری قهرمان میدان مبارز با التقاط بود، امروز مطهری‌ها را برای گام دوم انقلاب نیاز داریم و معلمین که در این مسیر حرکت کنند.
 
 وی افزود: طبق فرمایشات حضرت امام راحل (ره) نگذاریم کتاب‌های ارزشمند دانشمندی که قلمش مطابق نیاز جامعه بود و سخنش و درد جامعه را تشخیص می‌داد و معارف را مطابق و متناسب با نیاز جامعه تبیین می‌کرد، فراموش شود.
 
 خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه ما امروز نیازمند به یک معلم تراز انقلاب هستیم، افزود: معلمین باید تراز خود را در سطح یک معلم انقلابی بالا ببرند و اگر تحول بنیادین در آموزش را دنبال می‌کنیم بنده معتقدم اگر مجریان خوب اجرا نکنند موفق نخواهد بود.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده گفت: معلمین در تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقش اول را دارند و اولین مربیان در تربیت نقش دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه به سبب رسالت انبیا دارند.
 
 وی ادامه داد: اگر نظام آموزش‌وپرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد همان‌گونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است بسیار اثرات بهتری را داشت و تعلیم برای تربیت و انسان‌سازی است و باید جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
 امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدای مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند و کارگران دو جهاد دارند؛ لذا مجاهدان عرصه اقتصاد هستند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل شریف است و نقشی بی‌بدیل در اقتصاد دارند، ظرفیت دارند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
 وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم‌توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین قانون در حقوق دستمزدها برای این قشر شریف است، چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند. 
 
 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان کارگران سهم بسزایی در تولید دارند از لحاظ دستمزد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرند و این مطالبه همه است و در آینده نگاه متفاوت شود و عدالت حقوقی در دستمزدها باید در کشور مورد بازبینی قرار گیرد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: روزی که اشغالگران پرتقالی قریب به یک قرن بندرعباس، جزایر قشم و هرمز در سیطره آنها بود که در دوره صفوی با فرماندهی امام قلی خان از دست پرتقالی‌ها خارج کردند، و اینکه روز خلیج‌فارس را به همین دلیل نام‌نهادن ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبارستیزی در جای‌جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
 وی خاطرنشان کرد: نقش خلیج‌فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج‌فارس در قبل از اسلام و میلاد مسیح در منابع اسلامی خلیج‌فارس بوده است و دریای پارس نام نهاده است و خواهد ماند.
 
 امام‌جمعه بندرعباس افزود: در هیچ جای از اسناد تاریخی خلیج عربی وجود نداشته و مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و کسانی که در دنیا اماکن مختلف و نام‌ها را به رسمیت شناخته‌اند در محافل دنیا، آنها را تغییر دهیم و اینها باید مراقبت کنیم و وظیفه ما در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از