حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/29 | 2024/05/18

Logo

خبر خوب درحال نشر است؛

عبور ناو شهید«مهدوی» از مدار صفر درجه

عبور ناو شهید«مهدوی» از مدار صفر درجه

اولین خبر خوب هر روز فرصت دوباره‌ای است که خداوند برای زیستن و بهتر زیستن به همهٔ ما عطا کرده است. فرصتی برای آنکه به سمت بهبود برویم و دیگران را هم در این مسیر یاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از فارس، زمانی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، می‌گفتند «به ایران سلاح نفروشید، چون تحریم است!» حالا گردش روزگار و ظهور مردان بزرگی که ایران به خود دیده کار را به جایی رسانده که می‌گویند «از ایران سلاح نخرید، چون تحریم است!»حالا ناوی می‌سازیم که از مدار صفر درجه عبور می‌کند و به مأموریت در نیم‌کرهٔ جنوبی می‌رود.

از ناو بالگردبر شهید «نادر مهدوی» سخن می‌گوییم که ۴۴۰ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل است؛ با قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و مجهز به تجهیزات متنوع رزمی.این ناو که متعلق به نیروی دریایی سپاه است، برای اولین بار تا این حد از آب‌های کشورمان دور شده و نشان داده که همسنگری قدرتمند و مجهز برای نیروی دریایی ارتش کشورمان است.

توزیع نان رایگان در هیرمند به نیت امام زمان (عج)

این روزها کانون فعالیت بسیاری از گروه‌های جهادی استان پهناور سیستان و بلوچستان است. پویش مردمی «مهر مهدوی» هم از این قافله جا نمانده و فعالیت‌های جهادی و خیریهٔ زیادی را با کمک بانیان و خیران خود در این استان انجام می‌دهد.

 مهر مهدوی این بار با کمک خیران و با همکاری یک نانوایی محلی در یکی از روستاهای شهرستان هیرمند نان داغ رایگان توزیع کرده است.در پویش مردمی مهر مهدوی رسم بر این است که هر کار خیر ریز و درشتی از طرف امام زمان (عج) و به نام و نیت ایشان انجام شود. هدف این پویش این است که نام امام زمان (عج) مساوی شود با کار خوب.

«لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش!»
به فصل اسباب‌کشی و از سرگیری دغدغهٔ اجاره‌نشینان نزدیک می‌شویم. هموطنانی که وقتی به پایان قرارداد اجاره‌شان نزدیک می‌شوند، اضطراب‌شان بالا می‌رود که «صاحب‌خانه قرار است چقدر به مبلغ رهن و اجاره اضافه کند؟»، «اجازه می‌دهد تمدید کنیم یا باید هم‌زمان با امتحانات پایان سال بچه‌ها بگردیم دنبال خانه؟» و...این میان نقش میانجی‌گرانهٔ مشاوران املاک برای کاهش رنج و نگرانی مستأجران بسیار مؤثر است. مثل آقای «مژده‌ای» مشاور املاک تهرانی که این نوشته را روی دیوار مغازه‌اش نصب کرده و از صاحب‌خانه‌ها خواسته انتقام تورم و کاهش ارزش ریال را از مستأجرشان نگیرند و با آنها مهربان‌تر باشند.

مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند!
دیده‌اید خیاط‌ها چقدر به کیفیت دوخت لباس‌های دیگران دقت می‌کنند؟ این حساسیت، اقتضای کارشان است. هر کسی بنا به شغلش بر مسأله‌ای تمرکز و دقت دارد. یکی از مخاطبان «گروه خبر خوب» برایمان از چنین حساسیتی نوشته که به کمک به دیگران می‌انجامد.او نوشته یکی از بستگانش که به «حسین سیستم‌بند» معروف است و کار نصب و تعمیر دزدگیر ماشین را انجام می‌دهد، وقتی در خیابان پیاده راه می‌رود، مدام چشمش به ماشین‌ها و قفل‌شان است. او با همین دقت، قفل باز یا بسته را تشخیص می‌دهد و اگر درِ ماشینی به خاطر غفلت صاحبش باز مانده باشد، آن را قفل می‌کند و به راه خود ادامه می‌دهد. خدا می‌داند این شهروند خوش‌قلب کرجی با همین دقت و کار ساده، تا حالا چند خودرو را از سرقت حفظ کرده است.خیرتان قبول آقای حسین سیستم‌بند!


«خانهٔ شادی» پاداش شاد کردن کودکان
گاهی دغدغه‌های زندگی و کارهای روزمره آن‌قدر وقت‌مان را می‌گیرد که فراموش می‌کنیم خداوند فرشتگانی را به خانواده‌مان هدیه داده که جز خوراک و پوشاک و نیازهای فیزیکی، لازم است هوای روح و روان‌شان را هم داشته باشیم و شادشان کنیم.اگر کودکی در خانه دارید، شاد کردنش را در برنامهٔ روزانه‌تان قرار دهید که خداوند پاداش بزرگی برای این کار تعیین کرده است.استاد «محمد شجاعی»، استاد اخلاق و نویسندهٔ کتاب‌های اخلاقی و عقیدتی در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌گویند «در بهشت خانه‌ای هست به نام «خانهٔ شادی». فقط کسانی می‌تواند به آنجا بروند که کودکان را شاد کنند.» امیدواریم این خانه نصیب همهٔ ما بشود.


خوش‌خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید.در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.منتظر خبرهای خوب شما هستیم.خوش‌خبر باشید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از